flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Стан розгляду звернень громадян

09 серпня 2011, 10:55

 

 У відповідності  вимог ст. 40 Конституції України,  Закону України “Про  звернення  громадян” (далі Закон),  сектором   організації   діловодства,

ведення архіву судів та судової статистики  проведено  аналіз стану розгляду  звернень громадян в ТУ ДСА Херсонської області, які надійшли на розгляд протягом першого півріччя 2011 року.  

         Відповідно до аналізу стану розгляду  звернень громадян   до територіального управління  у  звітному періоді надійшло 18 заяв, скарг та пропозицій громадян, що на 33,3 відсотка більше ніж за аналогічний період минулого року. Із загальної кількості звернень громадяни, скарг  надійшло 6,  або 33,3 відсотка, з них  1 на процесуальні дії, 3 на організацію   роботи суду, 2 – інші.  Три скарги на організацію роботи суду виявилися обґрунтованими, а саме, щодо невчасного надіслання  апеляційної скарги до апеляційної інстанції та несвоєчасного  надіслання судового рішення.

          Від громадян надійшло 11 звернень, від  юридичних осіб  -2 , від інших осіб -5.

           

Щодо характеру  отримані 18 звернень і в тому числі 6 скарг:

№з/п

Категорія звернень

Кількість розглянутих звернень та скарг ТУДСА

Кількість обґрунтованих

1

Щодо організації роботи судів

3

3

2

На проц. дії суддів

3                                                                   

-

3

На тяганину при розгляді справи

3

 

4

На  незгоду з судовим рішенням

2

-

5

Про надання копії рішення суду

3

-

6

інше

4

-

              

             Із усіє  кількості отриманих  звернень громадян  44,4 % складають звернення на процесуальні дії, незгоду с судовим рішенням,  на тяганину при розгляді справ у суді. Категорія звернень – інші,  склала 22,2 відсотка від кількості розглянутих, а саме: про примусове виконання рішень,  про надання платіжних реквізитів, про організацію роботи окружного адміністративного суду, про розміщення судових рішень в Єдиному Державному Реєстрі.

           На всі звернення, що надійшли  до ТУ ДСА   громадянам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді, роз’яснювався порядок звернення до суду,  до інших установ, можливість апеляційного та касаційного оскарження судового рішення.  .  

Всі  звернення, що надійшли   у звітному періоді  розглядались у встановлені Законом терміни.    Основна кількість звернень громадян  - 44,4% розглянута  до 5 діб,  38,85%  звернень розглянуті  у термін до 15 діб, три звернення, або 16,6 у відсотковому відношенні  розглянуті у термін до 30 діб.

           У ТУ ДСА затверджений порядок прийому громадян начальником, заступником  та керівниками підрозділів управління,  ведеться журнал особистого прийому громадян. Начальник та заступник начальника ТУ ДСА щопонеділка здійснюють  особистий прийом громадян  у відповідності затвердженого графіку.  На практиці приймання  громадян здійснюється  в зручний для них  час протягом робочого тижня.   

 

Територіальним управлінням  згідно плану  роботи  в  першому півріччі 2011 року вивчено стан організації роботи  із зверненнями громадян у Іванівському, Нижньосірогозькому, Горностаївському, Генічеському  районних судах області. Також під час вивчення організації роботи  було надано  методичну допомогу та  внесено  пропозиції щодо вдосконалення   цієї  роботи.

 За результатами перевірок  місцевих судів області були складені доповідні записки, довідки, які розглядалися  на нараді в ТУ ДСА в області.

 На засіданні колегії  територіального управління у квітні    поточного року  розглянуте питання  «Щодо  організації роботи із  зверненнями  громадян в місцевих судах області та ТУ ДСА».   

 

 До місцевих судів області  у звітному періоді  надійшло 234 звернення, що на  25,2%  менше, ніж за аналогічний період минулого року.  З усієї кількості звернень  скарг надійшло -60.  Із 234 звернень громадян  183 виявилися необґрунтованими, 100 звернень задоволено, у 134 відмовлено в задоволені.

Щодо змістовності   заяв та скарг кількість звернень розподілилась наступним чином:

На невидачу копій судових рішень – 34, з них необґрунтовані -21

На дії суддів -  22, не обґрунтовані – 18,

На тяганину розгляду справ – 20, не обґрунтовані -15,

Про незгоду з судовим рішенням – 10, не обґрунтовані – 10,

На організацію роботи суду – 13, не обґрунтовані  - 10,

Інші питання – 135,  не обґрунтовані  - 109.

Більшість звернень  містить вимогу прискорити розгляд справ  за позовами дітей війни,  надати  рішення за результатами  розгляду вказаної категорії справ. Збільшення звернень дітей війни обумовлене тим, що    внаслідок великої  кількості справ  направлених на розгляд  до апеляційної інстанції і не повернутих до першої інстанції, місцеві суди не мають можливості надати  відповідну інформацію заявникам.  Скарги на  поведінку працівників суду, на порушення термінів розгляду   звернень, на неотримання відповідей або неякісну підготовку відповідей  до ТУ ДСА протягом першого півріччя не надходили.

         

 

 

 

Сектор організації діловодства,

ведення архіву судів та судової статистики

ТУ ДСА Херсонської області                                             

 

05.08.2011 року