Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Щодо стану розгляду звернень громадян в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Херсонській області та місцевих загальних судах за період першого півріччя 2019 року.
У відповідності вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції про діловодство зі звернень громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, на виконання плану роботи на 2017 рік територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Херсонській області проаналізовано стан надходження та розгляду звернень громадян до управління та місцевих судів протягом першого півріччя 2019 року.
До територіального управління державної судової адміністрації в Херсонській області у звітному періоді надійшло 3 звернення, що на 25 відсотків менше у порівнянні з 2018 роком. Всі звернення надійшли від фізичних осіб та розглянуті з наданням відповіді територіальним управлінням до 15 діб.
У зверненнях, які надійшли на розгляд до територіального управління, питання стосувались порушення на думку автора скарги прав учасника процесу та вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АР Крим та вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 №173 керівником апарату Херсонського міського суду Херсонської області; щодо перевірки сплати судового збору та встановлення факту використання одного платіжного доручення по декількох справах; щодо нетактовної поведінки судового розпорядника Херсонського апеляційного суду та вимог вжиття заходів щодо неприпустимої її поведінки.
Дві скарги, які склали 66% від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління протягом звітного періоду, визнані не обгрунтованими.
Стосовно звернень, які містять оскарження процесуальних дій суддів, здійснення перевірки дотримання ними норм процесуального законодавства, обґрунтованість не визначалась, так як до компетенції ТУ ДСА України не входить здійснення перевірки законності судочинства, відповідності дій суддів вимогам чинного законодавства та наявності в діях ознак процесуального зловживання. За такими зверненнями громадянам надавались роз’яснення, що у відповідності до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судді є самостійними і незалежними у здійсненні правосуддя, втручання у будь який спосіб в діяльність судді щодо здійснення процесуальних дій заборонено законом.
Станом на 01.07.2019 року до територіального управління надійшло 13 публічних звернень електронною поштою. Запити стосувалися інформації щодо нарахованої та виплаченої суддівської винагороди суддям, які будуть проходити співбесіду, щодо штатної та фактичної чисельності суддів та працівників апаратів, бюджетних коштів, які були виділені для комп’ютеризації судів, розміщення інформації на веб-сторінках судів порталу Судова влада, нарахованих та виплачених премій працівникам апаратів місцевих загальних судів та територіального управління області, показників статистичної звітності, тощо.
Усі отримані інформаційні запити розглянуті у строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
На «гарячу» лінію Державної судової адміністрації України, яку запроваджена
наказом ДСА України від 16.11.2016 року № 233, надійшло 5 звернень.
Відповідальним працівником територіального управління були витребувані пояснення з місцевих судів по суті отриманих звернень та надано відповідь заявникам, про результати повідомлено оператора «гарячої» лінії.
Також в порядку статті 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» надано відповідь на 3 адвокатські запити. Запити стосувалися інформації про надходження коштів як застави.
До місцевих судів області протягом першого півріччя 2019 року на розгляд надійшло 55 звернень, що на 38,1 відсотків менше, ніж у аналогічному періоді минулого року (76), із яких 42 заяви та 13 скарг.
У ТУ ДСА дотримується затверджений порядок прийому громадян начальником, т.в.о. заступником та керівниками підрозділів управління, ведеться журнал особистого прийому громадян. Начальник та т.в.о. заступника начальника ТУ ДСА здійснюють особистий прийом громадян першого четверга та третього понеділка щомісяця відповідно.
Працівниками територіального управління відповідно до плану роботи взято участь у вивченні стану організації роботи, у тому числі із розгляду звернень громадян у Великоолександрівському та Нововоронцовському районних судах Херсонської області. В ході перевірок відповідальним за даний напрямок роботи працівникам надавалась методична допомога, вносились пропозиції щодо удосконалення роботи з питання розгляду звернень громадян. За результатами перевірок (ознайомлень з роботою) місцевих судів області були складені довідки, які були надіслані в суди для обговорення та усунення недоліків.
На виконання плану роботи ТУ ДСА на 2019 рік на колегії територіального управління розглядалося питання про стан організації роботи із зверненнями громадян в ТУ ДСА та місцевих загальних судах за 2018 рік та перший квартал поточного року. Обговорювались питання:
- щодо недопущення підготовки невичерпних відповідей на звернення;
- недопущення фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників та ситуацій, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян. Пропонувалось посилити контроль і підвищити вимоги до працівників суду, відповідальних за роботу з розгляду заяв, скарг та пропозицій громадян, не допускати фактів неякісної підготовки відповідей на звернення громадян.
Керівникам апаратів судів поставлено вимоги щодо:
- здійснення обліку звернень громадян, які надходять до місцевого суду виключно за допомогою комп’ютерної програми «Д-3» у гілці «Звернення»;
- обов’язкового проведення попереднього розгляду звернень головою суду або керівником апарату суду з вчиненням резолюції на зверненні громадянина - кому доручено виконання (прізвище виконавця), термін виконання, особистий підпис керівника, дата. Зміст резолюції обов’язково заносити до КП «Д-3»;
- щоденного відслідковування порядку і якості виконання звернень;
- забезпечення дотримання строків та порядку пересилання звернень громадян іншим уповноваженим органам.
З метою удосконалення роботи з питань розгляду звернень громадян до місцевих судів було надіслано рішення колегії з пропозицією вжиття відповідних заходів щодо вчасного розгляду звернень громадян у відповідності вимог Інструкції про діловодство із зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, Закону України «Про доступ до публічної інформації» та недопущення випадків порушення Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України 17.12.2013 року за № 173 та щодо невідкладного надіслання судових рішень заявникам, у яких передбачене законом негайне виконання та інших інструкцій і положень, якими передбачений порядок організації роботи судів щодо задоволення прав та інтересів громадян.
За рішенням колегії територіального управління сектору організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики надавалось завдання щоквартально аналізувати стан організації роботи зі звернень громадян в ТУ ДСА та в місцевих судах області, координувати цю роботу з керівниками апаратів судів, розробляти необхідні пропозиції і вносити їх на розгляд колегій та оперативних нарад. Забезпечити своєчасне і якісне навчання законодавчих актів, підвищення професійного рівня працівників територіального управління та апаратів судів та неухильне виконання вимог чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян.
Продовжити практику вивчення стану організації роботи щодо розгляду звернень громадян в місцевих судах області, результати яких обговорювати на нарадах в місцевих судах та колегіях і нарадах ТУ ДСА.
Продовжити роз’яснювальну роботу щодо предметної належності звернень громадян та повноважень ТУ ДСА шляхом висвітлення інформації на Веб-сайті ТУ ДСА України в Херсонській області та сайтах місцевих судів області.