Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У відповідності вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції про діловодство зі зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997 територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Херсонській області проаналізовано стан надходження та розгляду звернень громадян до управління та місцевих судів протягом 2016 року.
До територіального управління державної судової адміністрації в Херсонській області у 2016 році надійшло 17 звернень, що на 21,4 відсотків більше у порівнянні з 2015 роком. Від громадян надійшло 15 звернень, від юридичних осіб 1, від інших осіб 1. В термін до п’яти діб розглянуто 6 звернень, до 15 діб - 7, до 30 діб – 4. За даними вивчення змісту звернень громадян і результатів розгляду на 15 заяв і скарг відповідь надана в ТУ ДСА, 2 звернення надіслані на розгляд ДСА України.
У зверненнях, які надійшли на розгляд до територіального управління, питання стосувались щодо здійснення можливих неправомірних дій відповідальними працівниками під час проведення автоматичних розподілів стосовно конкретних судових справ, сплати судового збору у зв’язку з ліквідацією судів на підставі Указу Президента України від 19 січня 2016 року № 15 «Про ліквідацію та утворення місцевих загальних судів», процесуальних дій суддів та організації роботи суду, а саме: невчасну видачу виконавчих документів по цивільних справах, завірення копій процесуальних документів без дотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АР Крим та Вищому спеціалізованому суді України №173 від 17 грудня 2013 року. З цього приводу на виробничих нарадах керівниками
апаратів цих судів наголошено на недопустимість подібних випадків та попереджено працівників про дисциплінарну відповідальність за неналежне виконання посадових обов’язків, які призводять до порушення прав сторін процесу. У зв’язку з неналежним виконанням своїх посадових обов’язків, які полягали у надсиланні заявникові копій процесуальних документів, завірених не належним чином, старшому секретарю Білозерського районного суду Херсонської області будо оголошено догану.
З усієї кількості скарг, які складали 58% від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління протягом звітного періоду, 5 визнані такими, що не мають обґрунтованого змісту.
Також мали місце звернення, які містили оскарження процесуальних дій суддів, тяганину розгляду справ. Територіальним управлінням надавались роз’яснення, що до його компетенції не входить здійснення перевірки законності судочинства, відповідності дій суддів вимогам чинного законодавства та наявності в діях ознак процесуального зловживання, судді є самостійними і незалежними у здійсненні правосуддя, втручання у будь - який спосіб в діяльність судді щодо здійснення процесуальних дій заборонено законом.
Станом на 01.01.2017 року до територіального управління надійшло 20 публічних звернень. Запити стосувалися статистичної інформації про кількість розглянутих судових справ за окремими статтями, відомостей про місцеві загальні суди, про суму виплаченої суддівської винагороди суддям, у яких закінчені повноваження, кількості присяжних, визначених місцевими радами для здійснення судочинства місцевими загальними судами у відповідності до процесуального законодавства, щодо відпусток та грошових виплат, облаштування інформаційними терміналами, пандусами, тощо.
Усі отримані інформаційні запити розглянуті у строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
На виконання наказу ДСА України № 233 від 16 листопада 2016 року «Про затвердження Порядку роботи «гарячої» телефонної лінії ДСА України розглянуто звернення помічника судді Голопристанського райсуду щодо виплати матеріальної допомоги для покращання соціально - побутових умов.
До місцевих судів області протягом 2016 року на розгляд надійшло 140 звернень, що на 43 відсотки менше ніж у 2015 році. В той же час зменшилось і надходження скарг, з усієї кількості звернень скарг надійшло 49, що на 32 відсотки менше минулого року. З усіх звернень, що надійшли на розгляд до судів області 111 звернень виявилися необґрунтованими, 24 визнані як такі, що не відповідають вимогам ст.5 Закону України «Про звернення громадян». Відмовлено у задоволені у 109 заявах та скаргах, задоволено 26.
Щодо характеру отримані наступні звернення:
№з/п |
Категорія звернень |
Кількість розглянутих звернень в ТУДСА |
Кількість розглянутих звернень в судах |
Кількість обґрунтованих в ТУ ДСА |
Кількість обґрунтованих в судах |
1
|
Щодо організації роботи судів |
7
|
32 |
3 |
9
|
2 |
На поведінку працівників суду |
2 |
|
|
|
3 |
На дії суддів |
4 |
18 |
|
0 |
4 |
На тяганину при призначенні та розгляді справи |
1 |
12 |
1 |
4 |
5 |
На незгоду з судовим рішенням |
|
1 |
|
0 |
6 |
Про не вчасне направлення справи до апеляційної інстанції, не своєчасне звернення до виконання |
0 |
3 |
|
0 |
7
|
Про не видачу виконавчого листа та копії судового рішення |
0 |
3 |
|
1 |
8 |
інше |
3 |
71 |
|
12 |
9 |
Усього |
17 |
140 |
4 |
26 |
У ТУ ДСА дотримується затверджений порядок прийому громадян начальником, заступником та керівниками підрозділів управління, ведеться журнал особистого прийому громадян. Начальник та заступник начальника ТУ ДСА щопонеділка здійснюють особистий прийом громадян відповідно затвердженого графіку.
На виконання наказу Державної судової адміністрації України №239 від 18 листопада 2016 року «Про запровадження пілотного проекту щодо проведення особистого прийому громадян Головою ДСА, начальниками територіальних управлінь в режимі відеоконференцзв’язку» встановлено проведення особистого прийому громадян начальником територіального управління в режимі відео кожного другого четверга місяця з 14 до 16 години.
Працівниками територіального управління відповідно до планів роботи узято участь у вивченні стану організації роботи, у тому числі із розгляду звернень громадян у Білозерському, Іванівському, Нижньосірогозького районних судах області. За результатами перевірок (ознайомлень з роботою) місцевих судів області були складені доповідні записки, довідки, які заслуховувались на колегіях та нарадах ТУ ДСА. Також під час перевірок працівникам судів надавалась методична допомога, вносились пропозиції щодо вдосконалення роботи з питань розгляду звернень громадян.
У відповідності плану роботи ТУ ДСА на 2016 рік у квітні 2016 року на апаратній нараді територіального управління розглядалося питання про стан організації роботи зі зверненнями громадян в ТУ ДСА та загальних судах за 2015 рік та перший квартал 2016 року, у серпні 2016 року – питання про стан організації роботи за підсумками роботи першого півріччя 2016 року.
Також зазначеному питанню постійно приділялася увага на нарадах територіального управління з керівниками апаратів місцевих судів. Обговорювались питання щодо недопущення підготовки невичерпних відповідей на звернення, недопущення фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників та ситуацій, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян. Пропонувалось посилити контроль і підвищити вимоги до працівників суду, відповідальних за роботу з розгляду заяв, скарг та пропозицій громадян, не допускати фактів неякісної підготовки відповідей на звернення громадян, суворо дотримуватися вимог Інструкції про діловодство зі зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997 та не допускати випадків порушення Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України 17.12.2013 року за № 173, щодо невідкладного надіслання судових рішень заявникам, у яких передбачене законом негайне виконання та інших інструкцій і положень, якими передбачений порядок організації роботи судів щодо задоволення прав та інтересів громадян. У разі необхідності вживати відповідних заходів до відповідальних працівників за порушення вказаних вимог законодавства.
Керівникам апаратів судів поставлено вимогу здійснювати облік звернень громадян, які надходять до місцевого суду, виключно за допомогою комп’ютерної програми «Д-3», гілка «Звернення». В обов’язковому порядку проводити попередній розгляд звернення головою суду або керівником апарату суду з вчиненням резолюції на зверненні громадянина - кому доручено виконання (прізвище виконавця), термін виконання, особистий підпис керівника, дата. Зміст резолюції обов’язково заносити до КП «Д-3».
За рішеннями оперативних нарад територіального управління сектору організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики надавалось завдання щоквартально аналізувати стан організації роботи зі зверненнями громадян в ТУ ДСА та в місцевих судах області та координувати цю роботу з керівниками апаратів судів, розробляти необхідні пропозиції і вносити їх на розгляд колегій та оперативних нарад. Також приділяти увагу вивченню стану організації роботи щодо розгляду звернень громадян в місцевих судах області під час вивчення організації їх роботи, результати яких обговорювати на нарадах в місцевих судах та колегіях і нарадах ТУ ДСА.
Продовжити роботу щодо висвітлення питання організації роботи зі зверненнями громадян в ТУ ДСА та в місцевих судах області на веб-сайті ТУ ДСА України в Херсонській області та сайтах місцевих судів області.