Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 05 квітня 2011 року № 82, плану роботи ТУ ДСА України в Херсонській області на 2012 рік, інших розпорядчих документів, ТУ ДСА України в Херсонській області вжито ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращання стану обліково-статистичної роботи, інформаційно-технічного забезпечення місцевих судів області.
За результатами здійснення судочинства протягом 2011 року у січні та протягом першого півріччя 2012 року у серпні поточного року проаналізовано організацію та стан обліково-статистичної роботи в судах, аналітичні довідки направлені до ДСА України та місцевих судів для вжиття заходів щодо покращання роботи у цьому напрямку, також розміщені на веб-порталі «Судова влада».
У березні поточного року на апаратній нараді ТУ ДСА розглянуто питання про організацію та стан обліково-статистичної роботи в ТУ ДСА та місцевих судах області за 12 місяців 2011 року, запропоновані заходи щодо її удосконалення. Також питання щодо результатів статистичної звітності місцевими судами та ТУ ДСА України в Херсонській області за підсумками роботи першого півріччя 2012 року у жовтні поточного року було розглянуто на колегії управління, запропоновані заходи щодо її удосконалення та покращання.
Аналізи стану обліково-статистичної роботи надсилались до ДСА України, місцевих судів області та розміщені на головній сторінці офіційного порталу ТУ ДСА.
Територіальним управлінням на підставі даних статистичної звітності за 2011 рік та 1 півріччя 2012 року розраховані показники надходження справ і матеріалів до загальних місцевих судів, середньомісячного надходження справ і матеріалів на одного суддю місцевого загального суду, якості розгляду справ за всіма видами судочинства та направлені до ДСА України, апеляційного суду Херсонської області та місцевих судів області для використання у роботі.
Здійснено огляд даних щодо стану здійснення правосуддя місцевими загальними судами Херсонської області за 2011 рік та перше півріччя 2012 року, які розміщено на офіційному веб-сайті.
За звітний період працівниками місцевих судів та територіального управління області вивчено, обговорено та внесено пропозиції до проектів обліково-статистичних карток по кримінальному провадженню, проекту форм 1-1 звітності, Інструкції про порядок роботи з технічними засобами відеозапису ходу і результатів процесуальних дій, проведених у режимі відео конференції під час судового засідання, проектів змін до Положення про автоматизовану систему документообігу, Інструкції про порядок проведення перевірки стану організації роботи місцевих загальних судів територіальними управліннями.
На виконання рішення Ради суддів України № 22 від 11.05.2010 та доручення Державної судової адміністрації України від 10.06.2010 №19 місцевими судами області з 01 січня 2011 року для ведення електронного діловодства використовувалася комп’ютерна програма «Документообіг загальних судів». Відповідно до листа Державної судової адміністрації України від 07.02.2012 за вих. №8-682/12 на заміну КП «ДЗС» для автоматизації документообігу загальних судів «Д-3» розробником було випущено комп’ютерну програму «Д-3».
Для забезпечення своєчасності та якості введення інформації до КП «ДЗС», а з березня місяця 2012 року – до КП «Д-3» працівниками сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій постійно здійснювалась методична допомога в освоєнні програми працівниками апаратів місцевих судів, розроблялися методичні рекомендації щодо організації роботи в комп’ютерній програмі, налаштування автоматичного розподілу справ та шаблонів документів, необхідних колонок у вікні реєстру, особливостей побудови фільтрів, механізму поєднання та об’єднання, вибору необхідних атрибутів для пошуку, використання необхідних логічних умов у фільтрі та обрання необхідного значення пошуку, порядку виконання технічних робіт, пов’язаних з програмним комплексом «Д-3» та обслуговування і забезпечення працездатності комп’ютерної техніки в судах.
Разом з тим, як показало вивчення стану використання програмного комплексу «Д-3» практично у всіх судах виникають певні труднощі під час роботи з програмою. Недосконалість програми не дає можливості використовувати її в повному обсязі. Особливо виникають проблеми у частині створення шаблонів пошуку, використання можливостей комп’ютерної програми з гілки дерева команд «Звітність-Журнали» щодо створення журналів, які передбачені Інструкцією з діловодства у суді.
Враховуючи невідповідність пунктів обліково-статистичних карток назвам умов, за якими здійснюється пошук, громіздкість фільтрів, складність процедури побудови фільтрів для пересічного користувача, працівниками сектору по мірі можливості надавалась допомога щодо швидкого пошуку потрібного документу, справи чи відповідної інформації по справі за основними атрибутами у відповідному фільтрі. Значний дискомфорт у освоєнні та використанні програми пов'язаний із недосконалістю версій програмного продукту, які надходять для використання у суди. Під час роботи у користувачів нерідко виникають різноманітні помилки, які призводять до неможливості роботи у програмі.
Ситуація ускладнюється ще й тим, що для роботи з новою версією програми потрібне додаткове навчання працівників суду, а належний інструктивний матеріал у роботі з програмою майже відсутній, про що неодноразово зверталася увага працівників ДП «Інформаційні судові системи», проте питання залишається поза увагою розробників програми.
Тому працівники ТУ ДСА та апаратів місцевих судів вимушені самостійно, методом проб та помилок, вивчати програму: порядок введення карток, роботу з фільтрами, тощо.
Протягом першого півріччя поточного року на незадовільному рівні здійснювався обмін даних між судами, територіальними управлінням та апеляційним судом, існували проблеми при імпорті до бази управління карток на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальні справи, з апеляційного суду, що значно ускладнювало формування звітності за формами 6-9.
Слід зазначити, що протягом другого півріччя розробниками програми цей недолік був опрацьований, наразі реплікація обміну карток на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальну справу, між місцевими загальними, апеляційним судом та територіальним управлінням проходить успішно.
Для стабільної роботи системи обміну даних територіальним управлінням до місцевих судів були надіслані рекомендації ДП «ІСС» з переліком необхідних полів, при заповненні яких справи за всіма видами судочинства направляються до апеляційного суду.
Працівниками сектору надані відповіді на безліч запитів, які надходили від судів засобами електронного зв’язку та каналами ICQ. Крім того, постійно здійснюється консультативна допомога у телефонному режимі, надаються відповіді на всі питання, які виникають в процесі вивчення програми.
Для зменшення введення вручну однотипної інформації працівниками судів спеціалістами сектору розроблені та надіслані для використання у роботі методичні рекомендації щодо створення описів справ, які передаються до архіву суду, за формою, встановленою відповідно до додатку 6 Інструкції про порядок передавання до архіву судових справ.
Протягом звітного періоду проводилася робота по узагальненню проблемних питань, які виникають під час роботи з КП «Д-3» у працівників місцевих судів, та надсилалися роз’яснення.
Для покращання якості автоматичного формування звітності у комп’ютерній програмі «Д-3» були проведені порівняння звітів за перший квартал 2012 року за формами 1-ОП та 1-Л, сформованими за допомогою КП «Д-3», зі звітами, сформованими в ручному режимі. В результаті проведених порівнянь були узагальнені виявлені невідповідності та недоліки, які надіслані керівництву Державної судової адміністрації України та Державному підприємству «Інформаційні судові системи» для внесення відповідних змін до програми.
З метою удосконалення програмного продукту КП «Д-3» та покращання організації електронного діловодства в судах працівниками сектору у червні поточного року були направлені керівництву ДСА України та розробнику програми найважливіші проблемні питання, пропозиції, також зосереджено увагу на розбіжності законодавства із комп’ютерною програмою. Також для забезпечення здійснення формування звітності працівниками місцевих судів з використанням автоматичного режиму формувалися звіти за всіма видами судочинства за 10 та 11 місяців поточного року по кожному судді, що давало можливість помічникам суддів здійснити перевірку якості заповнення обліково-статистичних карток. Потім поводився аналіз та порівняння, здійснювалась перевірка на предмет виявлення помилок в комп’ютерній програмі, які у подальшому були узагальнені та систематизовані сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій та надіслані до Державної судової адміністрації України.
Відповідно до плану роботи ТУ ДСА України в Херсонській області проведені комплексні вивчення організації роботи Білозерського, Бериславського, Високопільського, Дніпровського, Каховського, Скадовського місцевих судів, контрольна перевірка Комсомольського районного суду. З метою більш детального ознайомлення з організацією роботи судів та перейняття позитивного досвіду до складу комісії були включені не лише працівники структурних підрозділів територіального управління, а й керівники апаратів деяких місцевих судів.
Під час перевірок основна увага приділялась вивченню організації ведення електронного діловодства в судах за допомогою комп’ютерної програми «Д-3», повноти та вчасності розміщення судових рішень у Єдиному державному реєстрі, а також оформленню та веденню Номенклатури справ, реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, заповненню документів первинного обліку, організації обліково-статистичної роботи, контролю за веденням архівної справи суду, зі зверненнями громадян, прийому та обліку речових доказів, виконання судових рішень.
Одне із основних питань, на якому зосереджувалось вивчення організаційної діяльності було питання планування роботи суду з метою підвищення рівня обліково-статистичної роботи. Особлива увага зверталася на дотримання вимог Положення про автоматизовану систему документообігу, відповідність інформації, внесеної до комп’ютерної програми, із рішеннями зборів суддів, на внесення до плану перевірок роботи канцелярії суду, секретарів судових засідань, проведення семінарських навчань з працівниками, відповідальними за ведення обліково-статистичної роботи в суді, прийняття письмових заліків у відповідальних працівників за складання статистичної звітності, а також розгляд цих питань на виробничих нарадах та прийняття відповідних заходів щодо вдосконалення цієї роботи.
Під час вивчення організації роботи судів не залишалися поза увагою працівників сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій питання дотримання вимог Інструкції про порядок роботи з електронною поштою, зберігання в контрольному стані Інструкцій, які регламентують роботу апарату суду, порядок направлення справ для перегляду судових рішень в апеляційному та касаційному порядках, наявність у секретарів судових засідань сертифікатів на право здійснення фіксування судового процесу технічними засобами, виконання вимог своєчасності надсилання судом довідки форми 6, передбачених Інструкцією про єдиний облік злочинів від 25.05.2010 року.
За результатами перевірок було встановлено, що обліково-статистична робота в судах в цілому ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства в місцевому суді від 27.06.2006 №68, проте мали місце і спільні недоліки:
- були зафіксовані випадки, коли номенклатура справ із року в рік майже не змінюється та потребує перегляду, доробки у відповідності організаційних змін з введенням електронного діловодства у суді, інколи містить інформацію, яка дублюється в інших справах;
- порушення порядку перереєстрації справ, нерозглянутих на кінець звітного періоду, а саме відсутність карток-замінників;
- заповнення обліково-статистичних карток працівниками канцелярії не в повному обсязі;
- розходження даних форм звітності щодо кількості справ, розглянутих із фіксуванням судового процесу технічними засобами, з інформацією, зазначеною в журналі реєстрації видачі дисків;
- не відповідність залишків справ, відображених у звітах, із наявними у картотеках;
- порушення термінів передачі справ до канцелярії суду секретарями судових засідань;
- неточності в заповненні карток на осіб, стосовно яких розглянуті кримінальні справи;
- використання можливостей КП «Д-3» не в повному обсязі (не створення журналів, які передбачені Інструкцією з діловодства в суді);
- не належна організація ведення архівної справи.
Спеціалістами управління надавались роз’яснення працівникам апаратів судів по всім питанням, які викликають труднощі у роботі.
Результати перевірок були розглянуті на оперативних нарадах при керівництві ТУ ДСА. Копії доповідних записок за результатами проведених вивчень направлялися в суди для обговорення та усунення встановлених недоліків. Інформацію про прийняття відповідних заходів, спрямованих на покращання стану обліково-статистичної роботи та усунення недоліків та порушень, суди надсилали до територіального управління.
З метою вдосконалення обліково-статистичної роботи, підвищення професійного рівня працівників, відповідальних за складання статистичної звітності, 21 червня, 19 жовтня, 05 грудня 2012 року спеціалісти територіального управління та апаратів судів прийняли участь у загальних відеосемінарах, організованих фахівцями Державної судової адміністрації України та департаменту розробки програмного забезпечення ДП «ІСС», під час яких учасники семінару були ознайомлені з вимогами реєстрації та заповнення обліково-статистичних карток, підготовки та формування статистичної звітності, особливостями автоматичного розподілу у зв’язку зі вступом в дію нового Кримінального процесуального кодексу України та можливостями поштової скриньки «Електронний суд».
На жаль, у більшості випадків програми семінарів були побудовані на висвітленні питань, пов’язаних із новими версіями, які лише планувалися до виходу, і, звичайно, учасники семінару з ними не були ознайомлені, що позбавляло їх можливості обмінятися досвідом, вирішити спірні моменти, обговорити проблемні питання, які виникають в процесі роботи з новими версіями.
Працівником сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій прийнято участь у семінарі «Засади формування звітності за 2012 рік про розгляд судових справ загальними судами України засобами комп’ютерної програми «Д-3», який відбувся у м. Ірпіні, 18-19 грудня поточного року.
Для складання достовірних звітів за формами 6-9, які формуються автоматично, ТУ ДСА здійснюється постійний контроль за правильністю заповнення та порядком направлення карток на осіб, відносно яких розглянуті кримінальні справи. Працівниками ТУ ДСА перевіряється юридичний зміст кожної картки та контролюється виправлення невірних показників. Щомісячно в ручному режимі перевіряється та звіряється з електронною версією приблизно 450 карток.
Щомісячно узагальнюються помилки, які допускаються відповідальними особами при заповненні картки. За звітний період територіальним управлінням було надіслано 30 листів в місцеві суди щодо необхідності виправлення помилок та неточностей в картках.
Велика кількість карток заповнювалась всупереч 3.4.10 Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу. Багато неточностей виникає при заповненні пункту 3 (заняття)- осіб, що вчинили службові злочини працівники судів відображають як таких, які на момент вчинення злочину були робітниками, безробітними або працездатними, які не працювали і не навчалися; п.14(вчинення злочину у складі групи)- осіб, що вчинили злочин у групі, вказують як таких, що вчинили злочин в складі організованої групи або ж, навпаки, відображають вчинення групою осіб злочинів, диспозиція статей яких не передбачає зазначеної кваліфікаційної ознаки. Допускалися помилки при відображенні призначеного покарання у п.19а та 19б, коли застосовувалась сукупність вироків та остаточно призначалось покарання на підставі ст.75,76 КК України. Заповнюючи п.11 (судимість), відповідальні особи часто плутають значення 1 із значенням 3, коли особа значиться не судимою в силу статті 89 КК України. Непоодинокі випадки не заповнення п.18б, 18в (статті КК України), п.27 (дата набрання чинності). Часто невірно вказується код статті та відображається стаття, санкція якої є не більшою, а меншою, у п.18в.
Неодноразово листи з вимогою про покращання роботи в частині заповнення карток спрямовувалися на голів та керівників апаратів судів.
У разі виявлення неналежного ставлення до цієї роботи відповідальних працівників апаратів судів, головам судів та керівникам апаратів судів вносилися пропозиції негайно вжити заходи реагування.
Вжиті заходи дещо сприяли покращанню стану роботи в місцевих судах області щодо заповнення, введення до комп’ютерної програми «Д-3» облікових карток.
ТУ ДСА тісно взаємодіє з питань судової статистики з правоохоронними органами, державними установами, навчальними закладами. В поточному році, відповідно до офіційних запитів було підготовлено та надано 35 витягів зі статистичних звітів.
Працівниками сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій взято участь у підготовці бюджетного запиту на 2013 рік: до розрахункових таблиць вносилися дані статистичної звітності судів.
На виконання вимог наказу ДСА України від 05.06.2006 № 55 (зі змінами від 25.05.2011), вказівок ДСА України щодо подання звітів проведено роботу щодо збору, перевірці звітів.
Напередодні здачі звітів та з метою надання методичної допомоги у суди були надіслані рекомендації щодо складання статистичних звітів про розгляд місцевими загальними судами судових справ і матеріалів за формами 1, 1-ОП, 1-Л, 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6-8, в яких зосереджено увагу відповідальних працівників на моменти, які, виходячи із практики минулих звітних періодів, викликали найбільші труднощі у роботі. Також надіслано листа до місцевих судів про необхідність ретельної перевірки всіх обліково-статистичних карток по справах, які знаходяться в провадженні та вжиття відповідних заходів щодо достовірного відображення залишків нерозглянутих справ на кінець року та своєчасного їх пере реєстрування на початок 2013 року в автоматизованій системі суду.
Слід зазначити, що інформація державного підприємства «Інформаційні судові системи», розробника програми КП «Д-3», про можливість здачі статистичних звітів за формами 1, 1-Л, 1-ОП, 1-Л, 2-Ц, 3, 4 в автоматичному режимі, не знайшла свого підтвердження. Працівники судів мали можливість розрахувати автоматично лише звіт за формою 3. Всі інші форми звітності складалися в ручному режимі за допомогою фільтрів, шляхом внесення даних до шаблонів, які неодноразово змінювались, оскільки містили багато помилок.
Під час приймання звітів за перше півріччя 2012 року через недосконалість програмного забезпечення найбільш складна ситуація виникала при зведенні звітів за формами 6 - 9, які розраховуються на підставі карток на особу, стосовно якої судом розглядалася кримінальна справа. В технічній документації ще до версії 2.26 КП «ДЗС» повідомлялось про можливість автоматичного отримання заповнених карток з місцевих судів та апеляційного суду територіальним управлінням. Але у першому півріччі 2012 року ця функція була не реалізованою. Працівники судів надсилали картки електронною поштою, в територіальному управління здійснювався імпорт вже до КП «Д-3», після перевірки надсилалися листи з переліком карток, в яких необхідно внести виправлення, після чого суди знову їх направляли до територіального управління. Перезапис карток, які надходили після виправлення, не завжди проходив вдало. Тому доводилося імпорт проводити повторно, лише після цього в програмі з’являлась правильно заповнена картка. На всі ці процедури витрачалося багато часу та зусиль. Крім того, при складанні звітності траплялися випадки, коли правильно заповнена картка за ст. 185ч.1 КК України з незрозумілих причин обліковувалась у рядок звіту за ст. 181ч.1 КК України (Посягання на здоров’я людей під приводом проповідування релігійних віровчень чи виконання релігійних обрядів).
Протягом другого півріччя поточного року розробниками програми здійснено реплікацію обміну даних між апеляційним, місцевими судами та територіальним управлінням, що значно полегшило роботу при обробці карток на осіб, стосовно яких розглянуті кримінальні справи.
Незважаючи на вжиті ТУ ДСА заходи щодо покращання результатів роботи по складанню та поданню місцевими судами звітів про розгляд справ та матеріалів за 2011 рік, все ще допускалися помилки працівниками місцевих судів.
Так, у розділ 1 форми 1 – залишки по справах не відповідали залишкам минулого звітного періоду, у розділі 4 (відомості про потерпілих) при заповненні рядку 2 (умисне вбивство) зазначалося заподіяння шкоди здоров`ю, а не життю; суми вказувались із зазначенням копійок; кількість осіб, які скоїли злочин групою осіб, не відповідала інформації додатку до звіту.
У звіті за формою 1-Л кримінальні справи, які надійшли до суду після додаткового розслідування, на новий судовий розгляд, обліковувались у рядках, які містять інформацію про орган, який проводив слідство.
У розділі 1 форми 2-ВД деякими судами невірно відображались категорії спорів щодо правовідносин, пов’язаних із виборчим процесом.
У розділі 1 форми 2-Ц невірно були відображені дані про подання заяви про видачу та скасування судового наказу у зв’язку зі змінами до Закону України від 07.07.2010 «Про судоустрій та статус суддів»; неправильно відображені залишки; невірно відображено дані у рядку 17 довідки до звіту (кількість справ окремого провадження за участю народних засідателів), невірне відображення справ у рядку 56 (інші) розділу 2.2.
У розділі 4 графи 6 відображались дані без врахування залишків нерозглянутих заяв, за якими відкрито провадження за нововиявленими обставинами за минулий звітній період, та невірне відображення підстав для перегляду судового рішення за ново виявленими обставинами, заповнювались дані у рядку 18 довідки до звіту за формою 2-А.
Виправлення вносились у звіт за формою 3 у зв’язку з тим, що при заповненні облікових карток у програмі працівники судів плутали частини із примами статей, також виправлялись показники застосованих стягнень, так як при об’єднанні справ за ст. 122-2, 122-4, 124, 130 вказували об’єднання зі ст.122-2 КУпАП і застосовували стягнення у вигляді громадських робіт, непередбачене статтею 122-2, тоді як в дійсності об’єднання відбулося з матеріалами справи, передбачене ст.130.
Основними причинами недоліків в роботі по складанню та поданню статистичних звітів в місцевих судах є недостатнє знання положень чинного законодавства, Інструкції щодо заповнення і подання звітів про розгляд місцевими судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом ДСА України від 05.06.2006 № 55 (зі змінами від 25.05.2011 року), інших відомчих нормативних документів, які регламентують ведення обліково-статистичної роботи та неуважність при внесенні даних до комп’ютерної програми.
Також втілення на практиці пред’явлених сьогоденням вимог щодо впровадження та розповсюдження інформаційних технологій в діяльності суду потребують від співробітників апаратів не тільки фахових знань у галузі юриспруденції, але й належної підготовки до роботи на комп’ютерній техніці.
Дається взнаки значна плинність кадрів у судовій системі, зокрема головних спеціалістів з інформаційних технологій, відсутність належним чином підготовлених, ознайомлених з особливостями роботи працівників, які у разі необхідності зможуть замінити тимчасово відсутнього головного спеціаліста з інформаційних технологій. Питання пошуку резервіста на дану посаду ускладнюється вкрай низьким рівнем заробітної плати.
До того ж, у більшості судів працівники апаратів продовжують працювати на застарілій оргтехніці, потужностей якої бракує для оперативної та якісної роботи в програмі «Д-3».
З метою удосконалення стану обліково-статистичної роботи та інформаційно-технічного забезпечення в рамках реалізації програми створення Єдиної судової інформаційної системи, вважаю за доцільне рекомендувати:
Головам місцевих судів, керівникам апаратів місцевих судів області:
1. Розглянути аналітичну довідку на оперативній нараді та заслухати керівників апаратів місцевих судів, а також інших відповідальних співробітників про організацію та стан обліково-статистичної роботи за період 2012 року.
2. Здійснювати постійний контроль за організацією роботи щодо повноти внесення інформації до бази даних системи електронного судового діловодства КП «Д-3».
3. Планувати і проводити навчання з працівниками апаратів судів, які займаються питаннями судової статистики, здійснювати аналіз помилок, які допускаються під час складання статистичних звітів, з метою їх подальшого уникнення.
4. Враховуючи вимоги наказу Державної судової адміністрації України №153 від 14.11.2012 та з метою якісного формування статистичної звітності за формами 6-8 проводити навчання із відповідальними особами щодо правильності заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальні справи.
5. Посилити контроль за веденням обліково-статистичної роботи шляхом включення у план роботи суду та проведення перевірок стосовно якості заповнення всіх видів обліково-статистичних карток на справи.
6. З метою недопущення створення залишку не введеної інформації у разі звільнення або переміщення співробітників, відповідальних за введення даних до програми «Д-3», забезпечити покладення виконання вказаних обов’язків на іншого співробітника.
7. З метою формування достовірної статистичної звітності за формою 10, затвердженою наказом ДСА України №172 від 21.12.2012, здійснювати моніторинг по заповненню в обліково-статистичних картках інформації щодо сплати судового збору.
8. Забезпечити чітке виконання вимог п.3.3.15 п.3.4.28 Інструкції щодо заповнення та подання звітів про розгляд місцевими судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом ДСА України від 05.06.2006 № 55 (зі змінами від 25.05.2011), а також п.6.7 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України від 27.06.2006 №68 (зі змінами від26.09.2007 №100) у частині визначення суддями в обліково - статистичних картках категорії рядків звітів.
9. З метою підвищення загально професійного рівня спеціалістів із судової статистики під час семінарських занять додатково вивчати положення Кримінально-процесуального, Цивільно-процесуального кодексів України, Кодексу адміністративного судочинства України.
10. Приділяти увагу стану ведення кодифікаційної роботи у суді, вчасно вносити доповнення та зміни законодавства до контрольних примірників кодексів України.
11. Посилити персональну відповідальність керівників апарату суду, які організують ведення обліково-статистичної роботи у суді, та працівників апарату суду за результатами перевірок, які здійснюються у суді, уживати заходів дисциплінарного впливу до працівників апарату судів, винних у порушенні вимог, що пред’являються до ведення обліково-статистичної роботи.
Сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій:
1. Клопотати перед керівництвом ДСА України у вирішенні питання щодо централізованого виділення та постачання місцевим судам Херсонської області комп’ютерної техніки.
2. Надавати консультативну допомогу працівникам апаратів місцевих судів в питаннях, які виникають у процесі освоєння програми «Д-3».
3. Заслуховувати на засіданнях колегій ТУ ДСА керівників апаратів місцевих судів з питань з організації ведення електронного діловодства в судах.
4. Періодично проводити узагальнення щодо повноти та достовірності заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуті кримінальні справи, відповідальними працівниками місцевих судів.
5. Підготувати та провести семінарські навчання з працівниками місцевих судів області, відповідальних за ведення обліково-статистичної роботи в суді та здійснити відповідні підготовчі заходи до складання статистичної звітності за період першого півріччя 2013 року.
6. Продовжувати узагальнювати та систематизувати питання, пов’язані з некоректною роботою комп’ютерної програми «Д-3, які в подальшому надсилати розробникам програми для відповідного реагування.
7. За необхідності проводити стажування на базі територіального управління для новопризначених працівників, відповідальних за ведення обліково-статистичної роботи.
8. Копію аналізу надіслати до місцевих судів Херсонської області для обговорення.