Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У відповідності вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції про діловодство із зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Херсонській області проаналізовано стан надходження та розгляду звернень громадян до управління та місцевих судів протягом першого півріччя 2015 року.
До територіального управління державної судової адміністрації в Херсонській області у першому півріччі 2015 року надійшло 5 звернень, що на 61,5 відсотків менше у порівнянні з першим півріччям 2014 року. Від громадян надійшло 3 звернення, від юридичних осіб 2. В термін до п’яти діб розглянуто 2 звернення, до 15 діб - 2, до 30 діб – 1. За даними вивчення змісту звернень громадян і результатів розгляду на 2 скарги відповідь надана в ТУ ДСА, 1 скаргу та 2 звернення надіслано на розгляд до місцевих судів області.
У зверненнях, які надійшли на розгляд до територіального управляння, питання стосувались процесуальних дій суддів та організації роботи суду, а саме: невчасну видачу виконавчих документів по цивільних справах, які визнані обґрунтованими. З цього приводу на виробничих нарадах керівниками апаратів цих судів наголошено на недопустимість подібних випадків та попереджено працівників про дисциплінарну відповідальність за неналежне виконання посадових обов’язків, які призводять до порушення прав сторін процесу.
З усієї кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління 3 звернення визначені, як такі, що не мають обґрунтованого змісту.
Стосовно звернень, які містять оскарження процесуальних дій суддів, здійснення перевірки дотримання ними норм процесуального законодавства, обґрунтованість не визначалась, так як до компетенції ТУ ДСА України не входить здійснення перевірки законності судочинства, відповідності дій суддів вимогам чинного законодавства та наявності в діях ознак процесуального зловживання. За такими зверненнями громадянам надавались роз’яснення, що у відповідності до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судді є самостійними і незалежними у здійсненні правосуддя, втручання у будь який спосіб в діяльність судді щодо здійснення процесуальних дій заборонено законом.
Станом на 01.07.2015 до територіального управління надійшло 2 публічних звернення електронною поштою. Запити стосувалися надання статистичної інформації та порядку пропуску осіб до приміщень судів, а також забезпечення формою судових розпорядників. Усі отримані інформаційні запити розглянуті у строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
До місцевих судів області протягом першого півріччя поточного року на розгляд надійшло 142 звернення, що на 25,6 відсотків менше, ніж у аналогічному періоді минулого року. У порівнянні з минулорічним показником кількість скарг збільшилася на 1. З усіх звернень, що надійшли на розгляд до судів області, 132 виявилися необґрунтованими. Відмовлено у задоволені у 67 заявах та скаргах, задоволено 23.
Щодо характеру отримані наступні звернення:
№з/п |
Категорія звернень |
Кількість розглянутих звернень в ТУДСА |
Кількість розглянутих звернень в судах |
Кількість обґрунтованих в ТУ ДСА |
Кількість обґрунтованих в судах |
1 |
Щодо організації роботи судів |
1 |
6 |
1 |
1 |
2 |
На дії суддів |
2 |
17 |
|
0 |
3 |
На тяганину при розгляді справи |
0 |
6 |
|
0 |
4 |
На незгоду з судовим рішенням |
0 |
14 |
|
0 |
5 |
Про невчасне направлення справи до апеляційної інстанції |
0 |
1 |
|
1 |
6 |
На невидачу копій судових рішень та виконавчих листів |
1 |
8 |
1 |
1 |
7 |
інше |
1 |
90 |
|
7 |
8 |
Усього |
5 |
142 |
2 |
10 |
У ТУ ДСА дотримується затверджений порядок прийому громадян начальником, заступником та керівниками підрозділів управління, ведеться журнал особистого прийому громадян. Начальник та заступник начальника ТУ ДСА щопонеділка здійснюють особистий прийом громадян відповідно затвердженого графіку.
Протягом звітного періоду на особистий прийом керівництва управління звернулася одна особа зі скаргою на процесуальну діяльність суддів, якій були надані роз’яснення відповідно законодавства.
Працівниками територіального управління у звітному періоді було здійснено вивчення стану організації роботи Дніпровського районного суду м. Херсона, у тому числі і питання щодо розгляду звернень громадян, під час якого зверталася увага на дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо термінів опрацювання звернень працівниками апарату суду, надавалась методична допомога щодо вдосконалення роботи даного напрямку.
У відповідності плану роботи ТУ ДСА на 1 півріччя 2015 року на апаратній нараді територіального управління розглядалося питання про стан організації роботи із зверненнями громадян в ТУ ДСА та загальних судах за 2014 рік та перший квартал поточного року. Обговорювались питання щодо недопущення підготовки невичерпних відповідей на звернення, недопущення фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників та ситуацій, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян. Пропонувалось посилити контроль і підвищити вимоги до працівників суду, відповідальних за роботу з розгляду заяв, скарг та пропозицій громадян, не допускати фактів неякісної підготовки відповідей на звернення громадян. Керівникам апаратів судів поставлено вимогу здійснювати облік звернень громадян, які надходять до місцевого суду виключно за допомогою комп’ютерної програми «Д-3», гілка «Звернення». В обов’язковому порядку проводити попередній розгляд звернення головою суду або керівником апарату суду з вчиненням резолюції на зверненні громадянина - кому доручено виконання (прізвище виконавця), термін виконання, особистий підпис керівника, дата. Зміст резолюції обов’язково заносити до КП «Д-3». Щоденно відслідковувати порядок і якість виконання звернень. Забезпечити дотримання строків та порядку пересилання звернень громадян іншим уповноваженим органам.
З метою удосконалення роботи з питань розгляду звернень громадян до місцевих судів надсилались листи з пропозицією вжиття відповідних заходів щодо вчасного розгляду звернень громадян у відповідності вимог Інструкції про діловодство із зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997 та недопущення випадків порушення Інструкції з діловодства в місцевому
загальному суді, затвердженої наказом ДСА України 17.12.2013 року за № 173 та щодо невідкладного надіслання судових рішень заявникам, у яких
передбачене законом негайне виконання та інших інструкцій і положень, якими передбачений порядок організації роботи судів щодо задоволення прав та інтересів громадян.
За рішеннями колегій та нарад територіального управління сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій надавалось завдання щоквартально аналізувати стан організації роботи із зверненнями громадян в ТУ ДСА та в місцевих судах області, координувати цю роботу з керівниками апаратів судів, розробляти необхідні пропозиції і вносити їх на розгляд колегій та оперативних нарад. Забезпечити своєчасне і якісне навчання законодавчих актів, підвищення професійного рівня працівників територіального управління та апаратів судів та неухильне виконання вимог чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян.
Продовжити практику вивчення стану організації роботи щодо розгляду звернень громадян в місцевих судах області, результати яких обговорювати на нарадах в місцевих судах та колегіях і нарадах ТУ ДСА.
Продовжити роз’яснювальну роботу щодо предметної належності звернень громадян та повноважень ТУ ДСА шляхом висвітлення інформації на Веб-сайті ТУ ДСА України в Херсонській області та сайтах місцевих судів області.