flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ стану обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Херсонській області та місцевих судах за 2014 рік

26 січня 2015, 13:13

Планування роботи ТУ ДСА України  в Херсонській області на  2014 рік включало    проведення організаційних та практичних заходів, спрямованих на  покращання стану обліково-статистичної  роботи, інформаційно-технічного  забезпечення  місцевих судів області. Аналітична робота  щодо  питань діловодства та статистики передбачала здійснення аналізів стану організації статистичної роботи  в місцевих судах та територіальному управлінні, стану взаємодії місцевих судів та підрозділів прокуратури з питань  забезпечення міжвідомчого обміну інформацією щодо осіб у кримінальних провадженнях та огляд  здійснення правосуддя за відповідні звітні  періоди, зазначені  напрямки діяльності були заплановані і для розгляду  на  колегіях та оперативних нарадах. Також плануванням охоплено здійснення перевірок та вивчення  стану організації роботи місцевих судів, навчання та стажування  працівників апаратів та інші організаційні питання, направлені на поліпшення діяльності територіального  управління з удосконалення використання комп’ютерних технологій працівниками  апаратів  місцевих судів області щодо  ведення електронного діловодства та судової статистики.     

             Усі заходи, які були передбачені планами роботи територіального управління  на 1 та 2 півріччя поточного року з питань діловодства та статистики, були виконані в установлені терміни.

 

Територіальним управлінням  постійно приділялася  увага організації ведення електронного діловодства,  своєчасності  та якості введення інформації до  комп’ютерної програми «Д-3». Працівниками сектору  організаційного забезпечення діяльності  судів, судової статистики та інформаційних технологій  протягом звітного періоду  здійснювалась методична допомога в освоєнні  програми працівниками апаратів місцевих судів, розроблялися  методичні рекомендації щодо організації роботи в комп’ютерній  програмі,  налаштування автоматичного розподілу справ та шаблонів документів, необхідних колонок у  вікні реєстру, особливостей побудови фільтрів, механізму поєднання та об’єднання,  вибору необхідних атрибутів для пошуку, використання необхідних логічних умов у фільтрі та обрання необхідного значення пошуку, порядку  виконання технічних робіт,  пов’язаних з програмним  комплексом «Д-3» та обслуговування і забезпечення працездатності комп’ютерної техніки в судах. Особливо необхідна допомога в зазначеному вище напрямку надавалась  протягом останніх років, коли спостерігається плинність кадрів у судах у зв’язку з  вкрай низьким рівнем заробітної плати та  виникає потреба навчання новопризначених працівників. Працівниками сектору надані відповіді на безліч запитів, які надходили від судів засобами електронного зв’язку та  каналами ICQ. Крім того, постійно здійснюється  консультативна допомога у телефонному режимі, надаються відповіді  на всі питання, які виникають в процесі вивчення програми.

Працівники апаратів  місцевих судів області  періодично проходять навчання  у створеному  ДП «Інформаційні судові системи» учбовому центрі, що сприяє в освоєнні програми  та підвищенні ефективності роботи  спеціалістів, які працюють  з КП «Д-3».

Для забезпечення повноти обліку обліково-статистичних карток  та якісного формування звітів працівниками апаратів місцевих судів  продовжується  започаткована практика періодичного  здійснення  формування звітів з  використанням  автоматичного режиму за всіма видами судочинства  по кожному судді, що дає можливість  помічникам суддів здійснювати перевірку якості заповнення обліково-статистичних карток, виявляти помилки та розбіжності комп’ютерної програми та діючого законодавства.

         Більшістю  місцевих судів області також підтримується запропонована  територіальним управлінням  практика складання звітності  напередодні звітного періоду, що дозволяє  завчасно  виявляти та усувати  неточності в обліково-статистичних картках та  сприяє успішному складанню статистичної звітності.

Спеціалістами сектору  організаційного  забезпечення  діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій  напередодні  звітного періоду було запропоновано сформувати звітність тим судам, в яких були новопризначені відповідальні за складання звітності працівники, що допомогло їм краще освоїти нормативні матеріали. Після перевірки та виявлення помилок, допущених при складанні  звітів,   територіальним управлінням був здійснений  узагальнений аналіз та надісланий до всіх місцевих судів задля недопущення подібних  неточностей під час  звітного періоду.

У звітному періоді до місцевих судів  області були надіслані  методичні рекомендації:

- щодо заповнення форми звітності № 2-ВМ «Звіт про розгляд місцевими та апеляційними судами справ, пов’язаних із виборами депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2014 році»;

- щодо заповнення форми звітності № 2-ВП «Звіт про розгляд місцевими та апеляційними судами справ, пов’язаних із виборами Президента України у 2014 році»;

- щодо заповнення форми звітності 2-ВД «Звіт про розгляд місцевими  та апеляційними судами справ, пов’язаних з виборами народних депутатів у 2014 році»;

- щодо заповнення форми звітності  1-АМ «Звіт про застосування  судами Закону Україні «Про амністію у 2014 році».

Для  забезпечення внутрішнього контролю за організацією роботи в КП «Д-3» до відома  працівників апаратів місцевих судів області був доведений витяг  оглядового листа  щодо порушень, виявлених в ході  проведення  аудиту та контрольних заходів Державною судовою адміністрацією України  в установах судової системи  у 2013 році, в частині автоматичного  розподілу судових справ та недоліків, пов’язаних із  організацією ведення  судового діловодства.

 

З метою вдосконалення обліково-статистичної роботи, підвищення професійного рівня працівників, відповідальних за складання статистичної звітності, 18 червня 2014 року спеціалісти  територіального  управління прийняли участь  у загальному  відео-семінарі, організованому   фахівцями Департаменту  розробки програмного забезпечення ДП «ІСС», під час якого учасники  були ознайомлені з оновленнями, які вийшли у версії 3.11.0. Відеозапис семінару був надісланий  до загальних місцевих судів області.

         За підсумками  складання  звітності за перший квартал 2014 року було проведено стажування  з відповідальними працівниками  Бериславського, Генічеського,  Скадовського, Цюрупинського, Чаплинського, Комсомольського,  Суворовського районних судів.

         З метою надання  практичної допомоги та сприянню у вирішенні проблемних питань, які виникали  в процесі складання піврічної звітності у працівників апарату Скадовського районного суду були проведенні навчання  із заступником керівника апарату  суду Рябік Н.Л.

У листопаді  поточного  року  організований   та  проведений семінар- нарада із керівниками апаратів місцевих судів області.  Одним із головних  питань порядку денного було  питання  концепції розвитку інформатизації судів та  підготовки  до здачі річної звітності за допомогою КП «Д-3».

           Також у грудні 2014 року працівники сектору  організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій  прийняли участь  у відео-семінарі, організованому спеціалістами ДП «ІСС», основними питаннями якого було ознайомлення з реалізацією в комп’ютерній програмі «Д-3» фукціоналу стосовно змін до Положення про автоматизовану систему згідно  з рішенням Ради суддів України № 51 від 06 листопада 2014 року та підготовка до річної статистичної звітності. Відеозапис семінару був надісланий  до загальних місцевих судів області.

Відповідно до планів роботи ТУ ДСА в Херсонській області проведені комплексні вивчення організації роботи Великолепетиського, Великоолександрівського та Верхньорогачицького, Новокаховського, Чаплинського  районних судів, а також контрольна перевірка Бериславського районного суду, під час яких  основна увага приділялась вивченню питань організації роботи суду в комп’ютерній програмі «Д-3», використання її можливостей працівниками апаратів судів,  повноти та вчасності розміщення судових рішень у Єдиному державному реєстрі, виконання вимог  спільного наказу Генерального прокурора та Голови Державної судової адміністрації України № 82/108 від 14 серпня 2014 року щодо міжвідомчого  обміну інформацією, вимог наказу ДСА України № 72 від 31 травня 2013 року «Про реалізацію  проекту щодо обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу», реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, заповненню документів первинного обліку,  організації обліково-статистичної роботи, оформленню та веденню Номенклатури справ,  контролю за веденням архівної справи суду, зі зверненнями громадян, прийому та обліку речових доказів, виконання судових рішень.

Одне із основних питань, на якому  зосереджувалось вивчення  організаційної діяльності  було питання планування роботи суду з метою підвищення рівня  обліково-статистичної роботи. Особлива  увага зверталася на дотримання  вимог Положення про автоматизовану  систему документообігу, відповідність інформації, внесеної до комп’ютерної програми, із рішеннями зборів суддів, налаштування  прав доступу користувачів відповідно в КП «Д-3»  до затверджених функціональних обов’язків, на внесення до плану  перевірок роботи канцелярії суду, секретарів судових засідань, проведення семінарських  навчань з працівниками, відповідальними за ведення обліково-статистичної роботи в суді, прийняття письмових заліків у відповідальних працівників за складання статистичної звітності, а також  розгляд цих питань на виробничих нарадах та прийняття відповідних заходів щодо вдосконалення цієї роботи.

Під час вивчення організації роботи судів не залишалися поза увагою працівників сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики  та інформаційних технологій питання дотримання вимог Інструкції про порядок роботи з електронною поштою, зберігання в контрольному стані  Інструкцій, які  регламентують роботу апарату суду, порядок направлення справ  для перегляду судових рішень в апеляційному та касаційному  порядках,  виконання вимог п.4.2 Положення про автоматизовану  систему документообігу щодо  проставлення дати набрання чинності  судових рішень.

 

За результатами перевірок було встановлено, що  обліково-статистична  робота в судах в цілому ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 року за № 173, проте мали місце і спільні  недоліки:

- були зафіксовані випадки, коли номенклатура справ із року в рік майже не змінюється та потребує перегляду, доробки у відповідності  організаційних змін з введенням електронного діловодства у суді та втратою актуальності, інколи містить інформацію, яка дублюється в  інших справах;

- заповнення обліково-статистичних карток працівниками канцелярії не в повному обсязі;

- розходження даних  форм звітності щодо кількості справ, розглянутих із фіксуванням судового процесу технічними засобами, з інформацією, зазначеною в журналі реєстрації видачі дисків;

- неточності  в заповненні карток на осіб, стосовно яких розглянуті кримінальні провадження;

- не відповідність  доступу користувачів програми з наказами  щодо функціональних  обов’язків і  прав користувачів автоматизованої системи;

- використання можливостей КП «Д-3» не в повному обсязі (ведення журналів в ручному варіанті).

Спеціалістами управління надавались роз’яснення  працівникам апаратів судів по  всім питанням, які викликають  труднощі  у роботі.

Результати перевірок були розглянуті на оперативних нарадах при керівництві ТУ ДСА. Копії  доповідних записок за результатами проведених вивчень  направлялися в суди для обговорення та усунення  встановлених недоліків. Інформацію  про прийняття відповідних заходів, спрямованих на покращання стану обліково-статистичної роботи та усунення недоліків та порушень, суди надсилали  до територіального управління.

        

         Також  місцевими судами  області здійснюється узагальнення  з питань  організації роботи  з ведення діловодства, в яких висвітлюються питання  планування роботи, порядок роботи канцелярії судів з питань первинного обліку справ та матеріалів, якості  та достовірності заповнення обліково-статистичних карток, тощо. В основному  організація роботи  по заповненню  обліково-статистичних карток  у судах здійснюється  наступним чином: працівниками  канцелярії  реєструються  судові справи та матеріали, потім здійснюється  автоматичний розподіл; помічники суддів та секретарі судових засідань відображають процесуальний рух по справах; під час  повернення розглянутих справ до канцелярії суду  здійснюється  перевірка щодо повноти  та якості  заповнення  обліково-статистичних карток. У разі виявлення  помилок  та недостовірної інформації в облікових картках планується  навчання  працівників апарату суду, відповідальних за визначений напрямок роботи. Також з метою підвищення  загально-професійного рівня спеціалістів, які займаються обліково-статистичною роботою до планів роботи  включаться вивчення положень КПК, ЦПК,  КАСУ, інших нормативних матеріалів; питання  контролю за  якістю заповнення обліково-статистичних карток; організації та використання  можливостей комп’ютерної програми «Д-3»; питання перевірок роботи секретарів судових засідань щодо своєчасної передачі справ після їх розгляду до канцелярії суду.  Розгляд зазначених питань планувався у звітному періоді для обговорення на виробничих нарадах.

 

На виконання вимог наказу ДСА України від 05.06.2006 № 55 (зі змінами від 24 квітня 2014 року №50), вказівок ДСА України щодо подання звітів проведено роботу щодо збору, перевірці  звітів.

         Напередодні здачі піврічної звітності та   з метою надання методичної допомоги у суди були надіслані рекомендації щодо складання  статистичних звітів про розгляд місцевими  загальними судами  судових справ і матеріалів за всіма формами, в яких зосереджено увагу відповідальних працівників на моменти, які, виходячи із практики  минулих звітних періодів, викликали найбільші труднощі у роботі.

З  метою підготовки до звітного періоду відповідальні працівники місцевих судів здійснювали додаткову перевірку  обліково-статистичних карток за всіма видами судочинства шляхом формування звітності періодично, деякі, - щомісячно, що позитивно сприяє  під час звітування. 

Територіальним управлінням  також продовжується запроваджена  практика складання звітності напередодні  звітного періоду. Так, сформувати звітність за 5 місяців  2014 року було запропоновано тим судам, в яких були новопризначені відповідальні за складання звітності працівники, що допомогло їм краще освоїти нормативні матеріали. Після перевірки та виявлення помилок, допущених при складанні  звітів,   територіальним управлінням був здійснений  узагальнений аналіз та надісланий до всіх місцевих судів задля недопущення подібних  неточностей під час  звітного періоду.

Слід відзначити високий рівень виконавської дисципліни всіма відповідальними працівниками  місцевих судів області щодо своєчасного  надсилання  звітів.

Звіти складались та зводились за допомогою використання комп’ютерної програми «Д-3» підсистеми «Судова статистика». Переважною більшістю  судів звіти були складені виключно  автоматичному режимі, лише деякими вносилися коригування в ручному варіанті.

 

         Але незважаючи  на вжиті ТУ ДСА  заходи щодо  покращання результатів роботи по  складанню та поданню місцевими судами звітів про розгляд справ та матеріалів за перше півріччя 2014 року, все ще допускалися  помилки  працівниками місцевих судів.

         У зв’язку із реєстрацією в комп’ютерній програмі «Д-3» деякими районними судами матеріалів  у порядку виконання  судових рішень в обліково-статистичній картці за  Кримінально-процесуальним Кодексом України 1960 року, а не  у відповідності вимог Кримінального процесуального кодексу   України в  редакції 2012 року, відбулося недостовірне відображення даних у звітах за формами 1 та 1-1.

         Допускалися   помилки у при облікуванні показників графи 14 розділу 4 форми 1 (без призначення покарання).

        

При складанні звіту за  формою 1-1 зазначались  зміни залишків  на початок звітного періоду без  пояснень про причини їх зміни.

         Все ще  мали місце  помилки під час формування розділу 4 (відомості про потерпілих), а саме: коли кількість потерпілих (графа 1+графа 2)  не відповідала кількості показників щодо їх віку (графа 3+ графа4) та  кількості осіб, яким заподіяно шкоду (графа5 + графа6 + графа7) у рядках 8-11.  Тобто облік  потерпілих, яким злочином  завдано шкоди (життю, здоров`ю, майнової чи матеріальної) обліковувався  не  за однією  з ознак, як того передбачає Інструкція щодо заповнення  і подання форм звітності  про розгляд  апеляційними  та місцевими  судами  судових справ і матеріалів, затвердженої наказом ДСА України  №55 від 05 червня 2006 року.

          

Значний відсоток  звітів місцевих судів за формою 1-1-ОП містив невірне відображення показників кількості справ, призначених до підготовчого судового засідання з порушенням строків, установлених ст. 314 КПК України.

          

Залишки на кінець попереднього звітного періоду не відповідали залишкам на початок 2014 року у звіті за формою 2-А  у звітах деяких судів.

У звітах за формою  2-Ц невірно відображались розміри присуджених грошових коштів (графа 12 розділу 3), оскільки  зазначені суми присуджених коштів перевищували пред’явлені суми (З графа 11 розділу 3), аналогічна помилка була  допущена у розділі 2 (наказне провадження).

Деякими судами виправлялися показники рядку 56(інші), оскільки перелік  справ, які обліковуються у даному рядку обмежений.

Багато випадків невірного  відображення даних у рядку 26 довідки до звіту (кількість справ окремого провадження за участю народних засідателів).

Звіт  про розгляд  справ про адміністративні правопорушення  та осіб, які притягнуті  до адміністративної відповідальності за формою 3 та звіт щодо звернення до виконання рішень судів у частині  майнових стягнень за формою 4 всі суди області  склали без виправлень  та зауважень.

Слід відмітити, що  складання річної  звітності за формами 6-8 пройшло  більш якісно у порівнянні з річним  періодом. Місцеві загальні суди  щоквартально  надсилають інформацію  про кількість сформованих карток  за накопичувальним підсумком за відповідний звітний період до територіального управління, яку в звітному періоді працівники  сектору організаційного забезпечення діяльності, судової статистики та інформаційних технологій звіряють із  даними  статистичної звітності за формами 6-8.

 Відповідальними працівниками апаратів судів області для достовірного її складання завчасно ретельно перевірялися картки на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальні провадження. В результаті копіткої роботи, яка  постійно проводилася  працівниками територіального управління  з метою  достовірного внесення інформації до  карток на осіб, кількість помилок та неточностей при їх оформленні працівниками  місцевих судів значно зменшилася та підвищилася якість  заповнення, тому без виправлень склали  річну звітність за вказаними формами  значна частина  районних судів.

Проте, траплялися ще   випадки  невірного відображення інформації занять засуджених (держслужбовці, безробітні, інші),  невірного  відображення  інформації про скоєння злочину  у складі групи.

           Територіальним управлінням спільно із прокуратурою Херсонської області  вивчено стан  міжвідомчого  обміну інформацією щодо осіб у кримінальних провадженнях, скерованих до суду відповідно  ст. 283 КПК України. В допомогу працівникам місцевих судів сектором  організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій були направлені методичні рекомендації щодо побудови фільтру для пошуку  карток на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальні провадження, які не потрапили до  Єдиного державного реєстру досудових розслідувань. В процесі роботи встановлено, що досить велика кількість карток була  своєчасно  скріплена  електронним цифровим підписом судді, проте не значилися  в базі ЄДРДР, в результаті чого  картки  направлялися повторно. З метою недопущення  повторення подібних випадків та  на виконання  Спільного наказу  Генеральної прокуратури  України та  Державної судової адміністрації України  № 82/108 від 14 серпня 2014 року про затвердження Порядку  надсилання інформації про осіб у кримінальних провадженнях та електронних копій судових рішень щодо осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, було вирішено проводити  взаємозвірки  відомостей  щодо осіб у кримінальних  провадженнях, судові рішення яких набрали чинності, між органами прокуратури та місцевими судами.

У звітах за формою 10  деякими судами не були зазначені розрахункові суми у рядках 46-47, деякі звіти  містили  дані у рядках 12,14, 16, 39, інформацію до яких  вносять лише  апеляційні суди, також допускалися помилки, коли  графа 1 рядку 50 (постанови про накладення адміністративного стягнення) розділу 1 не рівнялась графі 11, відповідно графа 3 не рівнялась графі 12.

Слід відмітити, що перелічені  недоліки були вчасно  виявлені  під час  зведення звітів по області і сприяло тому,  що  статистична звітність за підсумками роботи місцевих судів Херсонської  області за період першого півріччя 2014 року  була прийнята Державною судовою адміністрацією України для зведення  по Україні без зауважень.

 

Протягом звітного періоду проводилася робота по узагальненню проблемних   питань, які виникають під час роботи з  КП «Д-3» у працівників  місцевих судів, та надсилалися  роз’яснення.

З метою удосконалення програмного продукту КП «Д-3» та покращання  організації  електронного діловодства в судах працівниками сектору у звітному періоді були направлені розробнику програми проблемні питання, пропозиції, в яких зосереджувалась увага на розбіжності законодавства із комп’ютерною програмою. Працівники апаратів місцевих загальних судів також самостійно зверталися  до центру технічної підтримки програми із заявками  щодо виявлених порушень.

Починаючи з лютого  поточного року, Державним підприємством «Інформаційні судові системи»  разом з 10 місцевими судами області  проводилося щотижневе тестування автоматичної побудови  статистичної звітності на основі даних, які наявні в базах судів. За його результатами   та з метою  покращання організації електронного діловодства в судах, на основі даних, наданих судами, працівниками сектору  територіального управління  були  опрацьовані  та направлені керівництву ДСА України та ДП «ІСС» найважливіші проблемні питання, які стосувалися    побудови звітності  за формами 1-1, 1-1-ОП, 1-Л, 2-Ц, 2-А, 10.

            Також  були направлені зауваження  щодо некоректного  міжвідомчого обміну інформацією відносно  осіб у кримінальних провадженнях, скерованих прокуратурою до судів у відповідності  до Порядку  надсилання інформації про осіб у кримінальних провадженнях та електронних копій судових рішень щодо осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, затвердженої  спільним наказом Генеральної прокуратури України та Державної судової адміністрації України №82/108 від 14 серпня 2014 року.

            Одна із важливих причин  недоліків в роботі  при складанні статистичної звітності - запізнілі виходи версій до комп’ютерної програми, які в основному надходять до користувачів програми напередодні звітної кампанії. Додавання  нових полів  до обліково-статистичних карток  під час поновлення, в результаті чого  змінюється розрахунок показників статистичної звітності, створює труднощі  у роботі працівників апаратів судів. Дуже часто  версії досить громіздкі, містять  помилки та неточності, які потім  неодноразово виправляються у вигляді патчів. Так, версія 3.11.0 планувалася до виходу  в кінці  2013 року, потім переносилась  на перший квартал поточного року, і лише  в кінці другого кварталу був здійснений її вихід. Версія містила багато оновлень, лише інформація про неї  складала 55 аркушів. Аналогічна ситуація виникла і з версією 3.12.0, яка вийшла напередодні складання річної звітності. Доречно було б такі  версії здійснювати у декілька етапів.

Також створює  незручності у роботі під час звітної кампанії  і те, що шаблони  звітів для автоматичної побудови  не розміщуються розробниками  програми на  диску С, в результаті чого  користувачі програми змушені самостійно  їх шукати на професійній мережі Феміда чи FTP.

Звичайно, недостатнє знання положень чинного законодавства, відомчих нормативних документів, які регламентують ведення обліково-статистичної роботи та неуважність працівників судів  при внесенні даних до  комп’ютерної програми також  впливає на результати  обліково-статистичної звітності.

Втілення на практиці  пред’явлених сьогоденням вимог щодо  впровадження та розповсюдження інформаційних технологій в діяльності суду потребують від співробітників апаратів не тільки фахових знань у галузі юриспруденції, але й належної підготовки до роботи на комп’ютерній техніці.

Дається взнаки  значна плинність кадрів у судовій системі, зокрема головних спеціалістів  з інформаційних технологій, відсутність належним чином підготовлених, ознайомлених з особливостями роботи працівників, які у разі  необхідності  зможуть замінити  тимчасово відсутнього головного  спеціаліста з інформаційних  технологій. Питання пошуку  резервіста  на дану посаду  ускладнюється  вкрай низьким рівнем заробітної плати.

До того ж, все ще є  суди, у яких працівники апаратів продовжують працювати на застарілій оргтехніці, потужностей якої бракує для оперативної та якісної роботи в програмі «Д-3».

 

За результатами здійснення  судочинства протягом 2013 року  у січні  та протягом першого півріччя 2014 року  у серпні поточного року проаналізовано організацію та стан обліково-статистичної роботи в судах, аналітичні довідки направлені до ДСА України та місцевих судів для вжиття заходів щодо  покращання роботи у цьому напрямку, також розміщені  на веб-порталі «Судова влада».

Здійснено огляд даних щодо стану здійснення правосуддя місцевими загальним судами Херсонської області за 2013 рік та першого півріччя 2014 року, які розміщено  на офіційному веб-сайті.

           Питання  щодо результатів статистичної звітності місцевими  судами та ТУ ДСА  України в Херсонській області  за підсумками роботи  2013 року у березні поточного року  було розглянуто  на колегії  управління, запропоновані заходи  щодо її удосконалення та покращання.

         У жовтні поточного року на апаратній нараді  ТУ ДСА розглядалося питання стану обліково-статистичної роботи в судах, підведені підсумки  проведеної роботи ТУ ДСА України в Херсонській області та місцевих судів при складанні піврічної статистичної звітності  та запропоновані заходи щодо її удосконалення, а саме: посилення контролю за веденням судової статистики та складанням статистичної звітності в місцевих судах і ТУ ДСА  в автоматичному режимі; продовження практики проведення семінарських  занять  із      підвищення кваліфікації працівників судів з питань  ведення статистичної звітності,  використання програмного забезпечення  «Д-3»,   інших питань, які стосуються    діловодства, статистичної діяльності   та ведення архівної справи в суді; надання консультативної, методичної та практичної   допомоги  працівникам апаратів місцевих судів  у вирішенні  питань,  які виникають під час   роботи з електронною програмою КП «Д-3».

 

З метою  удосконалення стану обліково-статистичної роботи та інформаційно-технічного забезпечення в рамках реалізації програми створення Єдиної судової інформаційної системи, вважаю за доцільне рекомендувати :

 

Головам  місцевих судів, керівникам апаратів місцевих судів області:

 

1. Розглянути аналітичну довідку на оперативній нараді та заслухати керівників апаратів місцевих судів, а також інших відповідальних співробітників про організацію та стан обліково-статистичної роботи за період  2014 року.

2. Продовжити роботу щодо удосконалення використання комп’ютерної програми «Д-3».

3. Здійснювати постійний контроль за організацією роботи щодо повноти   внесення  інформації до бази даних системи  електронного  судового діловодства КП «Д-3».

4. Планувати і проводити навчання з працівниками  апаратів судів, які займаються питаннями судової статистики, здійснювати аналіз помилок, які допускаються під час складання статистичних звітів, з метою їх подальшого уникнення. 

          5. Посилити контроль  за веденням  обліково-статистичної  роботи шляхом включення у план роботи суду та проведення перевірок стосовно якості заповнення всіх видів  обліково-статистичних карток на справи.

            6. З метою недопущення створення залишку не введеної інформації у разі звільнення або переміщення співробітників, відповідальних за введення даних до програми «Д-3», забезпечити покладення виконання вказаних обов’язків на іншого співробітника.

          7.  Посилити контроль за своєчасним та правильним заповненням карток на особу, стосовно яких судом розглянуто  матеріали кримінального провадження.

          8. Постійно здійснювати моніторинг  підписання електронним цифровим  підписом  карток на осіб, стосовно  яких судом розглянуто  кримінальне провадження, для забезпечення виконання Спільного  наказу Генеральної прокуратури України та Державної судової адміністрації України № 82/108 від 14 серпня 2014 року.

9. З метою підвищення  загально-професійного рівня  спеціалістів із судової статистики додатково вивчати  положення  Кримінального процесуального, Цивільно-процесуального  кодексів України, Кодексу адміністративного судочинства України.

10. Приділяти  увагу стану ведення  кодифікаційної роботи у суді, вчасно  вносити доповнення та зміни законодавства до   контрольних примірників кодексів України.

11. Посилити персональну відповідальність керівників апарату суду, які організують ведення обліково-статистичної роботи у суді, та працівників апарату суду за результатами перевірок, які здійснюються у суді, уживати заходів дисциплінарного впливу до працівників апарату судів, винних у порушенні вимог, що пред’являються  до ведення обліково-статистичної роботи.

 

          Сектору  організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики  та інформаційних технологій:

         

1. Продовжувати періодичне узагальнення повноти та достовірності заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуті матеріали кримінального провадження.

2. Проводити  періодичні узагальнення  та систематизування  питань, пов’язаних з некоректною роботою комп’ютерної програми «Д-3, які в подальшому надсилати розробникам програми для відповідного реагування.

        3. За необхідності проводити  стажування  на базі територіального управління для новопризначених працівників, відповідальних за ведення обліково-статистичної  роботи та надавати  консультативну  допомогу  працівникам апаратів  місцевих судів в питаннях, які виникають у процесі освоєння  програми «Д-3».

         4. Продовжити вивчення  стану організації ведення електронного діловодства за допомогою  КП «Д-3» в місцевих судах області та надавати практичну допомогу працівникам місцевих судів, відповідальних за складання статистичної звітності з питань організації обліково- статистичної роботи, первинного обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду та інших питань, що стосуються судової статистики та ведення електронного діловодства.

5. Копію аналізу надіслати  до місцевих судів Херсонської області для обговорення.