flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Оновлений список присяжних для Скадовського районного суду Херсонської області

14 травня 2021, 10:15

       Участь народу у здійсненні правосуддя здійснюється через присяжних. Це право передбачене статтею 124 Конституції України.

       Згідно зі статтею 31 Кримінального  процесуального кодексу України суд присяжних може розглядати справу суду першої інстанції, якщо за вчинення злочину, в якому обвинувачується підсудний, передбачено покарання у вигляді довічного ув'язнення, і сам обвинувачений подав клопотання про розгляд його справи судом присяжних. До складу такого суду входять два професійні судді і троє присяжних.

       У випадках, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України, цивільні справи в судах першої інстанції розглядаються колегією у складі одного судді і двох присяжних, які при здійсненні правосуддя користуються всіма правами судді.

       З березня 2018 року у Скадовському районному суді Херсонської області  правосуддя здійснювали  присяжні у кількості 25 осіб. За їх участю розглядались  встановлені законодавством  категорії справ, а саме:

  • обмеження, поновлення цивільної дієздатності особи або визнання недієздатною;
  • визнання особи безвісно відсутньою чи померлою;
  • усиновлення;
  • надання особі психіатричної допомоги в примусовому порядку;
  • примусову госпіталізацію до протитуберкульозного закладу.

       По завершенню трирічного терміну, у відповідності до статті 64 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», територіальне управління Державної судової адміністрації України в Херсонській області звернулося до Скадовської районної ради  з поданням щодо формування та  затвердження  списку присяжних.

       Наразі  органом місцевого самоврядування Скадовського району  сформований та  затверджений на  5  сесії восьмого скликання від 29 квітня 2021 року № 90 список присяжних   для здійснення судочинства Скадовським районним судом  Херсонської області.