flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Щодо стану розгляду звернень громадян за період 2021 року

21 січня 2022, 10:54

У відповідності вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції про діловодство зі звернень громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, на виконання плану роботи на 2021 рік територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Херсонській області проаналізовано стан надходження та розгляду звернень громадян до управління та місцевих судів протягом 2021 року.

До територіального управління державної судової адміністрації в Херсонській області у звітному періоді  надійшло 15 звернень, що на 50 відсотків більше у порівнянні з 2020 роком. Всі звернення надійшли від фізичних осіб та розглянуті з наданням відповіді територіальним управлінням до 5 та  15 діб.

Три скарги були надіслані до Державної судової адміністрації України за належністю, оскільки оскаржувались дії керівника  та працівників апарату Херсонського  апеляційного суду.

 У зверненнях, які надійшли на розгляд до територіального управління, питання стосувались щодо несвоєчасного надсилання рішення учасникові судового процесу працівниками апарату Каховського міськрайонного суду; ненадання відповіді на адвокатський  запит працівниками апарату Херсонського міського суду; несвоєчасної видачі  виконавчого листа  учасникові  судового процесу та недотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом  ДСАУ  від 20.08.2019 № 814, працівниками апарату Херсонського окружного адміністративного суду та Херсонського міського суду Херсонської області; втрати заяви щодо видачі судового наказу про стягнення аліментів працівником апарату Великолепетиського районного суду; невчасного спрямування апеляційної скарги до апеляційної інстанції працівниками апарату Чаплинського районного суду; відмови у виготовленні копій документів, невчасного  направлення  процесуальних документів та неправильного здійснення  автоматичного розподілу судової справи працівниками апарату Херсонського міського суду Херсонської області.

Шість скарг, які становлять 75% від  надійшовших  на розгляд територіального управління, визнані обгрунтованими.

Наказом керівника апарату Великолепетиського районного суду Херсонської області  відповідальній особі оголошено догану за неналежне виконання  посадових обов’язків, яке призвело до  втрати заяви щодо видачі судового наказу про стягнення аліментів.

Станом на 01.01.2022 року до територіального управління надійшло 37 запитів на отримання публічної інформації проти   51 у аналогічному  періоді минулого року. Запити стосувалися інформації щодо нарахованої та виплаченої суддівської винагороди та допомоги на оздоровлення  суддям, виплати добових, щодо штатної та фактичної чисельності суддів та працівників апаратів, розрахунків річних фондів  стимулюючих виплат працівникам апаратів судів та працівників територіального управління, організації роботи місцевих судів, доплат головним спеціалістам з інформаційних технологій за виконання функцій із кібербезпеки, щодо суддів, які не здійснюють правосуддя, публічних закупівель у системі «Прозоро», показників статистичної звітності стосовно кількості розглянутих справ, відправленої рекомендованої кореспонденції, участі перекладачів у судових засіданнях, витрачених коштів на оплату послуг перекладачів, розміру внесених на депозитний рахунок коштів як застави у кримінальному провадженні, тощо.

Усі отримані інформаційні запити розглянуті у строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації».

 

На «гарячу» лінію Державної судової адміністрації України, яка

запроваджена наказом ДСА України від 16.11.2016 року № 233, надійшло 1 звернення від одного громадянина. Питання стосувались невчасного направлення процесуальних документів працівниками апарату Бериславського районного суду.

           Відповідальним працівником територіального управління були витребувані пояснення від керівника апарату суду та надано відповідь заявникові, про результати повідомлено оператора «гарячої» лінії.

Також в порядку статті 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» надано відповідь на 3 адвокатські запити. Запити стосувалися інформації щодо  збереження архівних відомостей суду АР Криму, повернення коштів, внесених на депозитний рахунок, щодо фінансування Генічеського районного суду на відправку поштової кореспонденції.

         До управління також надійшло 1 депутатське звернення з питання  нарахування заробітних плат суддям Скадовського району області.

Стосовно звернень, які містять оскарження процесуальних дій суддів, здійснення перевірки дотримання ними норм процесуального законодавства, обґрунтованість не визначалась, так як до компетенції ТУ ДСА України не входить здійснення перевірки законності судочинства, відповідності дій суддів вимогам чинного законодавства та наявності в діях ознак процесуального зловживання. За такими зверненнями громадянам надавались роз’яснення, що у відповідності до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судді є самостійними і незалежними у здійсненні правосуддя, втручання у будь який спосіб в діяльність судді щодо здійснення процесуальних дій заборонено законом.

До місцевих судів області протягом 2021 року на розгляд надійшло 85 звернень, що на 22 відсотки менше, ніж у аналогічному періоді минулого року (109), із яких 46 заяв та 39 скарг.

Щодо характеру отримані наступні звернення:

 

№з/п

Категорія звернень

Кількість розглянутих звернень в ТУДСА

Кількість розглянутих звернень в судах, із них

Кількість обґрунтов аних в ТУ ДСА

Кількість обґрунтов аних в судах

 

Щодо організації роботи судів

11

9

7

2

 

Скарги  та заяви на дії працівників апарату суду

 

21

 

1

 

Скарги та заяви на дії суддів

1

19

 

 

 

Невидача копій рішень суду

 

1

 

 

 

Тяганина при розгляді справ

 

9

 

1

 

інше

3

26

1

 

       

Усього

15

85

         8

4

         

  У ТУ ДСА дотримується затверджений порядок прийому громадян т.в.о. начальником та керівниками структурних підрозділів управління, ведеться журнал особистого прийому громадян. Т.в.о. начальника ТУ ДСА здійснює особистий прийом громадян першого четверга та третього понеділка щомісяця.

Працівниками територіального управління відповідно до плану роботи взято участь у вивченні стану організації роботи, у тому числі із розгляду звернень громадян, у Білозерському, Іванівському, Нижньосірогозькому, Новотроїцькому районних судах Херсонської області. В ході перевірок було встановлено, що до Білозерського районного суду  за звітний період надійшло 12 інформаційних запитів; до Іванівського районного суду-  1 звернення, 3 інформаційних запити; до Новотроїцького районного суду надійшло 1звернення 9 інформаційних запитів; до Нижньосірогозького  районного суду  звернення та інформаційні запити не надходили.

На зверненнях та інформаційних запитах проставлені резолюції голів судів. Всі звернення та інформаційні запити розглянуті в установлений законодавством термін, порушень не встановлено.

За результатами перевірок (ознайомлень з роботою) місцевих загальних судів області були складені довідки, які були надіслані в суди для обговорення та усунення недоліків.

На виконання плану роботи ТУ ДСА на 2021 рік на робочих нарадах територіального управління розглядалося питання про стан організації роботи зі зверненнями громадян в ТУ ДСА та місцевих загальних судах за 2020 рік та перший квартал поточного року та за підсумками першого півріччя 2021 року. Обговорювались питання недопущення підготовки невичерпних відповідей на звернення; недопущення фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників та ситуацій, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян. Пропонувалось посилити контроль і підвищити вимоги до працівників суду, відповідальних за роботу з розгляду заяв, скарг та пропозицій громадян, не допускати фактів неякісної підготовки відповідей на звернення громадян.

Керівникам апаратів судів поставлено вимоги щодо: здійснення обліку звернень громадян, які надходять до місцевого суду виключно за допомогою комп’ютерної програми «Д-3» у  гілці «Звернення»; обов’язкового  проведення попереднього розгляду звернень головою суду або керівником апарату суду з вчиненням резолюції на зверненні громадянина - кому доручено виконання (прізвище виконавця), термін виконання, особистий підпис керівника, дата. Зміст резолюції обов’язково заносити до КП «Д-3»; контролю якості виконання звернень; забезпечення дотримання строків та порядку пересилання звернень громадян іншим уповноваженим органам.

З метою удосконалення роботи з питань розгляду звернень громадян керівникам апаратів місцевих загальних судів області було рекомендовано  вжиття відповідних заходів щодо вчасного розгляду звернень громадян у відповідності вимог Інструкції про діловодство із зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, Закону України «Про доступ до публічної інформації» та недопущення випадків порушення Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України 20.08.2019 року за № 814  щодо невідкладного надіслання судових рішень заявникам, у яких передбачене законом негайне виконання та інших інструкцій і положень, якими передбачений порядок організації роботи судів щодо задоволення прав та інтересів громадян.

Сектору організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики надавалось завдання щоквартально аналізувати стан організації роботи зі звернень громадян в ТУ ДСА та в місцевих судах області, координувати цю роботу з керівниками апаратів судів, розробляти необхідні пропозиції і вносити їх на розгляд на оперативних нарадах. Забезпечити своєчасне і якісне навчання законодавчих актів, підвищення професійного рівня працівників територіального управління та апаратів судів, забезпечення неухильного виконання вимог чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян.

Продовжити практику вивчення стану організації роботи щодо розгляду звернень громадян в місцевих судах області, результати яких обговорювати на нарадах в місцевих загальних судах та територіальному управлінні.

Продовжити роз’яснювальну роботу щодо предметної належності звернень громадян та повноважень ТУ ДСА шляхом висвітлення інформації на Веб-сайті ТУ ДСА України в Херсонській області та сайтах місцевих судів області.

Сектор організаційної діяльності судів та

судової статистики ТУ ДСА України в

Херсонській області