flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Про стан розгляду звернень громадян в ТУ ДСА та місцевих загальних судах Херсонської області за період другого півріччя 2021 року

20 липня 2021, 12:09

У відповідності вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції про діловодство зі звернень громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, на виконання плану роботи на 2020 рік територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Херсонській області проаналізовано стан надходження та розгляду звернень громадян до управління та місцевих судів протягом першого півріччя  2021 року.

До територіального управління державної судової адміністрації в Херсонській області у звітному періоді  надійшло 6 звернень, аналогічний показник у звітному періоді  минулого року складав 5 звернень. Всі звернення надійшли від  фізичних осіб. Чотири звернення розглянуті з наданням відповіді територіальним управлінням до 5, два звернення – до 15 діб, одне звернення направлено за належністю до Державної судової адміністрації України на дії керівника апарату Херсонського апеляційного суду.

У зверненнях, які надійшли на розгляд до територіального управління, питання стосувались щодо несвоєчасного надсилання рішення учасникові судового процесу працівниками апарату Каховського міськрайонного суду; ненадання відповіді на адвокатський  запит працівниками апарату Херсонського міського суду; несвоєчасної видачі  виконавчого листа  учасникові  судового процесу та недотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом  ДСАУ  від 20.08.2019 № 814, працівниками апарату Херсонського окружного адміністративного суду; втрати заяви щодо видачі судового наказу про стягнення аліментів працівником апарату Великолепетиського районного суду.

 Всі скарги, які надійшли на розгляд територіального управління, визнані обгрунтованими.

Станом на 01.07.2021 року до територіального управління надійшло 22 запити на отримання публічної інформації проти   31 у аналогічному  періоді минулого року. Запити стосувалися інформації щодо нарахованої та виплаченої суддівської винагороди та допомоги на оздоровлення  суддям,  щодо штатної та фактичної чисельності суддів та працівників апаратів, розрахунків річних фондів  стимулюючих виплат працівникам апаратів судів та працівників територіального управління, організації роботи місцевих судів, доплат головним спеціалістам з інформаційних технологій за виконання функцій із кібербезпеки, щодо суддів, які не здійснюють правосуддя, публічних закупівель у системі «Прозоро», показників статистичної звітності стосовно кількості розглянутих справ, відправленої рекомендованої кореспонденції, участі перекладачів у судових засіданнях, витрачених коштів на оплату послуг перекладачів, тощо.

Усі отримані інформаційні запити розглянуті у строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації».

На «гарячу» лінію Державної судової адміністрації України, яка

запроваджена наказом ДСА України від 16.11.2016 року № 233, звернення у звітному періоді не надходили.

           Також в порядку статті 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» надано відповідь на 2 адвокатські запити. Запити стосувалися інформації щодо  збереження архівних відомостей суду АР Криму та  повернення коштів, внесених на депозитний рахунок.

         До управління також надійшло 1 депутатське звернення з питання  нарахування заробітних плат суддям Скадовського району області.

Стосовно звернень, які містять оскарження процесуальних дій суддів, здійснення перевірки дотримання ними норм процесуального законодавства, обґрунтованість не визначалась, так як до компетенції ТУ ДСА України не входить здійснення перевірки законності судочинства, відповідності дій суддів вимогам чинного законодавства та наявності в діях ознак процесуального зловживання. За такими зверненнями громадянам надавались роз’яснення, що у відповідності до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судді є самостійними і незалежними у здійсненні правосуддя, втручання у будь який спосіб в діяльність судді щодо здійснення процесуальних дій заборонено законом.

До місцевих судів області протягом звітного періоду на розгляд надійшло 47 звернень, що на 21,6 відсотків менше, ніж у аналогічному періоді минулого року (60), із яких 27 заяв та 20 скарг.

Щодо характеру отримані наступні звернення'.

 

 

 

 

№з/п

Категорія звернень

Кількість розглянутих звернень в ТУДСА

Кількість розглянутих звернень в судах, із них

Кількість обґрунтов аних в ТУ ДСА

Кількість обґрунтов аних в судах

 

1

Щодо організації роботи судів

6

6

5

2

 

2

Скарги  та заяви на дії працівників апарату суду

 

10

 

 

 

3

Стосовно ненадання відповіді на попередні звернення

 

 

 

 

 

4

Скарги та заяви на дії суддів

 

14

 

1

  

     5

Невидача копій рішень суду

 

1

 

 

 

   6

 

 

 

Тяганина при розгляді справ

 

3

 

1

 

 

 

 

 

    7

інше

 

13

 

 

  

Усього

6

47

        5

4

            У ТУ ДСА дотримується затверджений порядок прийому громадян начальником, заступником та керівниками підрозділів управління, ведеться журнал особистого прийому громадян. Начальник та заступник начальника ТУ ДСА здійснюють особистий прийом громадян першого четверга та третього понеділка щомісяця відповідно із дотриманням заходів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV2».

На виконання плану роботи ТУ ДСА на 2021 рік на робочій нараді територіального управління розглядалося питання про стан організації роботи зі зверненнями громадян в ТУ ДСА та місцевих загальних судах за 2020 рік та перший квартал поточного року.

          Обговорювались питання:

- щодо недопущення підготовки невичерпних відповідей на звернення;        

- недопущення фактів безпідставної відмови в задоволенні законних

вимог заявників та ситуацій, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян. Пропонувалось посилити контроль і підвищити вимоги до працівників суду, відповідальних за роботу з розгляду заяв, скарг та пропозицій громадян, не допускати фактів неякісної підготовки відповідей на звернення громадян.

 

Керівникам апаратів судів поставлено вимоги щодо:

          

-  обов’язкового  проведення попереднього розгляду звернень головою суду або керівником апарату суду з вчиненням резолюції на зверненні громадянина - кому доручено виконання (прізвище виконавця), термін виконання, особистий підпис керівника, дата. Зміст резолюції обов’язково заносити до КП «Д-3»;

- щоденного відслідковування порядку і якості виконання звернень;

- забезпечення дотримання строків та порядку пересилання звернень громадян іншим уповноваженим органам.

 

З метою удосконалення роботи з питань розгляду звернень громадян до місцевих судів було надіслано рішення робочої наради з пропозицією вжиття відповідних заходів щодо вчасного розгляду звернень громадян у відповідності вимог Інструкції про діловодство із зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, Закону України «Про доступ до публічної інформації» та недопущення випадків порушення Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах, затвердженої наказом ДСА України 20.08.2019 року за № 814 та щодо невідкладного надіслання судових рішень заявникам, у яких передбачене законом негайне виконання та інших інструкцій і положень, якими передбачений порядок організації роботи судів щодо задоволення прав та інтересів громадян.

За рішенням робочої наради територіального управління сектору організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики надавалось завдання щоквартально аналізувати стан організації роботи зі звернень громадян в ТУ ДСА та в місцевих судах області, координувати цю роботу з керівниками апаратів судів, розробляти необхідні пропозиції і вносити їх на розгляд робочих та оперативних нарад. Забезпечити своєчасне і якісне навчання законодавчих актів, підвищення професійного рівня працівників територіального управління та апаратів судів та неухильне виконання вимог чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян.

Продовжити практику вивчення стану організації роботи щодо розгляду звернень громадян в місцевих судах області, результати яких обговорювати на нарадах в місцевих судах та територіальному управлінні.

Продовжити роз’яснювальну роботу щодо предметної належності звернень громадян та повноважень ТУ ДСА шляхом висвітлення інформації на Веб-сайті ТУ ДСА України в Херсонській області та сайтах місцевих судів області.

 

Сектор організаційної забезпечення

діяльності судів та судової статистики

ТУ ДСА України в Херсонській області