Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Щодо виконання вимог Порядку опрацювання виконавчих документів про стягнення судового збору та накладення штрафу
(як засобу процесуального примусу), затвердженого наказом ДСА № 129 від 19.03.2020 року, за підсумками роботи 2020 року
та двох місяців 2021 року
Згідно із статтею 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов’язковим до виконання.
Відповідно до частини 1 статті 12 ЗУ «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Абзацом другим частини 4 статті 15 вищезазначеного Закону встановлено, що за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) стягувачем є Державна судова адміністрація України.
Наказом ДСА України від 19.03.2020 року № 129 затверджено Порядок опрацювання виконавчих документів про стягнення судового збору та накладення штрафу (як засобу процесуального примусу).
Вищезазначеним порядком та листом ДСА України від 20.03.2020 року за вих. № 10-5784/20 з 01.04.2020 року начальники територіальних управлінь ДСА України та їх заступники уповноважені представляти інтереси ДСА України, як стягувача на підставі довіреності, виданої Головою Державної судової адміністрації України у встановленому законодавством порядку.
Згідно Порядку опрацювання виконавчих документів про стягнення судового збору та накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) – виконавчі документи, боржниками за яким є державні органи, направляються на виконання до територіальних органів Державної казначейської служби України за місцем обслуговування боржника; виконавчі документи, боржниками за яким є фізичні особи, юридичні особи, у тому числі державні підприємства, направляються на виконання до територіальних органів Державної виконавчої служби за місцем знаходження (реєстрації) боржника.
З початку звітного періоду (01.04.2020р.) по 31.12.2020 року до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Херсонській області від місцевих судів Херсонської області надійшло 55 виконавчих документів на загальну суму 77266,8 гривень.
З них:
Судовий збір –
з фізичних осіб – 1 виконавчий документ на суму 420,4 грн.;
з юридичних осіб – 11 виконавчих документів на суму 11769,2грн.;
з органів Пенсійного фонду України – 4 виконавчих документа на суму 4027,2 грн.;
з державних органів – 37 виконавчих документів на суму 58669,14 грн.;
виконавчих документів, виданих на виконання рішень Верховного Суду - 1 на суму 278,86 грн.
Штраф (як засіб процесуального впливу) –
з юридичної особи – 1 виконавчий документ на суму 2102 грн.
У 2020 році фактично виконано 13 виконавчих документів на загальну суму 14397,38 гривень.
Однак, на сьогоднішній день є неврегульованим питання про стягнення судового збору з Головного управління Пенсійного фонду України у Херсонській області.
Пунктом 6 Порядку передбачено направлення до територіальних органів Державної казначейської служби України виконавчих документів, божниками за якими є державні органи.
У зв’язку з тим, що Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області в Головному управлінні казначейства не обслуговується, рахунки на фінансування виплат та видатків на утримання Пенсійного фонду України в органах Казначейства не відкриті, органи Казначейства не мають повноважень на списання коштів з рахунків боржника, відкритих в банківських установах.
При направленні виконавчих листів до відділів примусового виконання рішень, виконавчі документи повертаються без прийняття до виконання з посиланням на пункт 9 частини 4 статті 4 Закону України «Про виконавче провадження», що виконавчий документ не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби, та, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України №845 від 03.08.2011, виконання здійснюється виключно органами Казначейства.
У листопаді 2020 року ТУ ДСА України в Херсонській області звернулося до Цюрупинського районного суду Херсонської області з заявами про поновлення пропущеного строку для пред’явлення виконавчого документу до виконання по справам № № 664/4094/14-п, 664/360/16-п про стягнення судового збору з фізичних осіб.
Постановами суду у задоволенні заяви по справі № 664/4094/14-п було відмовлено, а заява по справі № 664/360/16-п задоволена та поновлено строк для пред’явлення виконавчого документу про стягнення судового збору до виконання.
За два місяці поточного року до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Херсонській області від місцевих судів Херсонської області надійшло 10 виконавчих документів на загальну суму 13452,8 грн. про стягнення судового збору з державних органів.
За цей період фактично виконаний 1 виконавчий документ на суму 840,8 гривень.
В січні, лютому 2021 року сектором організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики до Херсонського окружного адміністративного суду було спрямовано 7 заяв про заміну сторони виконавчого провадження, в зв’язку з перебуванням боржника Виконавчого комітету Щасливцевської сільської ради в стадії припинення шляхом приєднання до юридичної особи – Виконавчого комітету Генічеської міської ради, який є правонаступником прав та обов’язків Виконавчого комітету Щасливцевської сільської ради.
Ухвалами Херсонського окружного адміністративного суду 4 заяви про заміну сторони виконавчого провадження були задоволені та виконавчі листи пред’явлено повторно до виконання.
Дві заяви були залишені без розгляду та в задоволенні однієї заяви було відмовлено судом.
Сектор організаційного забезпечення
діяльності судів та судової статистики
ТУ ДСА України в Херсонській області