Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У відповідності вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції про діловодство зі звернень громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, на виконання плану роботи на 2020 рік територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Херсонській області проаналізовано стан надходження та розгляду звернень громадян до управління та місцевих судів протягом 2020 року.
До територіального управління державної судової адміністрації в Херсонській області у звітному періоді надійшло 10 звернень, що на 50 відсотків більше у порівнянні з 2019 роком. Всі звернення надійшли від фізичних осіб та розглянуті з наданням відповіді територіальним управлінням до 5 та 15 діб.
У зверненнях, які надійшли на розгляд до територіального управління, питання стосувались щодо неналежної, на думку авторів скарги, організації роботи Бериславського районного суду в карантинний період, пов’язаний з інфекцією COVID-19 та організації роботи керівника апарату Херсонського міського суду Херсонської області, бездіяльності працівників апарату цього ж суду у питанні несвоєчасного направлення справи за підсудністю до іншого суду; роз’яснень щодо інформаційної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і Єдиним державним реєстром судових рішень; затягування розгляду цивільної справи; нарахувань суддівської винагороди, тощо.
П’ять скарг, які склали 50% від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління протягом звітного періоду, визнані не обгрунтованими, одна скарга- обгрунтованою.
Два звернення було розглянуто на особистому прийомі керівництва управління, одне із яких - у режимі відеоконференції у відповідності до Порядку особистого прийому громадян посадовими особами ДСА України та її територіальних управлінь в режимі відеоконференції, затвердженого наказом ДСА України № 141 від 26 березня 2020 року.
Станом на 01.01.2021 року до територіального управління надійшло 51 публічне звернення електронною поштою, що майже на 65% більше за показник у минулому звітному періоді. Запити стосувалися інформації щодо нарахованої та виплаченої суддівської винагороди суддям, щодо штатної та фактичної чисельності суддів та працівників апаратів, розрахунків річних фондів стимулюючих виплат працівникам апаратів судів, щодо розподілу витрат Держбюджету за загальними та спеціальними фондами, нарахованих та виплачених премій працівникам апаратів місцевих загальних судів та територіального управління області, щодо додаткових відпусток за особливий характер праці помічникам суддів, доплат головним спеціалістам з інформаційних технологій за виконання функцій із кібербезпеки, виплат суддям за науковий ступінь кандидата, показників статистичної звітності, витрачених коштів на оплату послуг перекладачів, щодо проведення конкурсів на посади державних службовців у період карантину, щодо статистичних показників, тощо.
Усі отримані інформаційні запити розглянуті у строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
На «гарячу» лінію Державної судової адміністрації України, яка
запроваджена наказом ДСА України від 16.11.2016 року № 233, надійшло 6 звернень від двох громадян. Питання стосувались організації роботи апарату Херсонського міського суду та територіального управління, роботи Електронного суду у Нижньосірогозькому районному суді області.
Відповідальним працівником територіального управління були витребувані пояснення з місцевих судів по суті отриманих звернень та надано відповідь заявникам, про результати повідомлено оператора «гарячої» лінії.
Також в порядку статті 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» надано відповідь на 3 адвокатські запити. Запити стосувалися інформації щодо сурдоперекладчів, щодо розрахунків відповідно до умов договору поставки, 1 запит спрямований до належного володільця інформації.
Стосовно звернень, які містять оскарження процесуальних дій суддів, здійснення перевірки дотримання ними норм процесуального законодавства, обґрунтованість не визначалась, так як до компетенції ТУ ДСА України не входить здійснення перевірки законності судочинства, відповідності дій суддів вимогам чинного законодавства та наявності в діях ознак процесуального зловживання. За такими зверненнями громадянам надавались роз’яснення, що у відповідності до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судді є самостійними і незалежними у здійсненні правосуддя, втручання у будь який спосіб в діяльність судді щодо здійснення процесуальних дій заборонено законом.
До місцевих судів області протягом 2020 року на розгляд надійшло 109 звернень, що на 9,2 відсотків менше, ніж у аналогічному періоді минулого року (120), із яких 73 заяв та 36 скарг.
Щодо характеру отримані наступні звернення:
№з/п |
Категорія звернень |
Кількість розглянутих звернень в ТУДСА |
Кількість розглянутих звернень в судах, із них |
Кількість обґрунтов аних в ТУ ДСА |
Кількість обґрунтов аних в судах |
1 |
Щодо організації роботи судів |
1 |
19 |
1 |
1 |
2 |
Скарги та заяви на дії працівників апарату суду |
|
12 |
|
3 |
3 |
Стосовно ненадання відповіді на попередні звернення |
|
1 |
|
1 |
4 |
Скарги та заяви на дії суддів (процесуальна діяльність) |
3 |
8 |
|
|
5 |
Несвоєчасне направлення справ до судів вищої інстанції |
|
4 |
|
2 |
6 |
Невидача копій рішень суду |
|
1 |
|
1 |
7
|
Тяганина при розгляді справ |
|
9 |
|
|
8 |
інше |
6 |
55 |
|
3 |
7 |
Усього |
10 |
109 |
1 |
11 |
У ТУ ДСА дотримується затверджений порядок прийому громадян начальником, заступником та керівниками підрозділів управління, ведеться журнал особистого прийому громадян. Начальник та заступник начальника ТУ ДСА здійснюють особистий прийом громадян першого четверга та третього понеділка щомісяця відповідно.
Працівниками територіального управління відповідно до плану роботи взято участь у вивченні стану організації роботи, у тому числі із розгляду звернень громадян, у Генічеському, Горностаївському, Каланчацькому районних судах Херсонської області. В ході перевірок було встановлено, що до Горностаївського районного суду звернення та інформаційні запити за період 2019 року та на момент перевірки не надходили; до Генічеського районного суду- протягом 2019 року- 24 звернення, на момент перевірки-4; до Каланчацького районного суду станом на жовтень місяць 2020 року надійшло 5 інформаційних запитів.
На зверненнях та інформаційних запитах проставлені резолюції голів судів. Всі звернення розглянуті в установлений законодавством термін, порушень не встановлено.
Відповідальній особі Каланчацького районного суду для зручності у роботі та у відповідності до вимог статей 14,16,18 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рекомендовано виокремлення інформаційних запитів в окрему справу та у подальшому здійснення обліку відповідно до п.1 ст.18 вищезазначеного Закону.
За результатами перевірок (ознайомлень з роботою) місцевих загальних судів області були складені довідки, які були надіслані в суди для обговорення та усунення недоліків.
На виконання плану роботи ТУ ДСА на 2020 рік на робочих нарадах територіального управління розглядалося питання про стан організації роботи зі зверненнями громадян в ТУ ДСА та місцевих загальних судах за 2019 рік та перший квартал поточного року та за підсумками першого півріччя 2020 року. Обговорювались питання недопущення підготовки невичерпних відповідей на звернення; недопущення фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників та ситуацій, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян. Пропонувалось посилити контроль і підвищити вимоги до працівників суду, відповідальних за роботу з розгляду заяв, скарг та пропозицій громадян, не допускати фактів неякісної підготовки відповідей на звернення громадян.
Керівникам апаратів судів поставлено вимоги щодо: здійснення обліку звернень громадян, які надходять до місцевого суду виключно за допомогою комп’ютерної програми «Д-3» у гілці «Звернення»; обов’язкового проведення попереднього розгляду звернень головою суду або керівником апарату суду з вчиненням резолюції на зверненні громадянина - кому доручено виконання (прізвище виконавця), термін виконання, особистий підпис керівника, дата. Зміст резолюції обов’язково заносити до КП «Д-3»; контролю якості виконання звернень; забезпечення дотримання строків та порядку пересилання звернень громадян іншим уповноваженим органам.
З метою удосконалення роботи з питань розгляду звернень громадян керівникам апаратів місцевих загальних судів області було рекомендовано вжиття відповідних заходів щодо вчасного розгляду звернень громадян у відповідності вимог Інструкції про діловодство із зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997, Закону України «Про доступ до публічної інформації» та недопущення випадків порушення Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України 20.08.2019 року за № 814 щодо невідкладного надіслання судових рішень заявникам, у яких передбачене законом негайне виконання та інших інструкцій і положень, якими передбачений порядок організації роботи судів щодо задоволення прав та інтересів громадян.
Сектору організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики надавалось завдання щоквартально аналізувати стан організації роботи зі звернень громадян в ТУ ДСА та в місцевих судах області, координувати цю роботу з керівниками апаратів судів, розробляти необхідні пропозиції і вносити їх на розгляд на оперативних нарадах. Забезпечити своєчасне і якісне навчання законодавчих актів, підвищення професійного рівня працівників територіального управління та апаратів судів, забезпечення неухильного виконання вимог чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян.
Продовжити практику вивчення стану організації роботи щодо розгляду звернень громадян в місцевих судах області, результати яких обговорювати на нарадах в місцевих загальних судах та територіальному управлінні.
Продовжити роз’яснювальну роботу щодо предметної належності звернень громадян та повноважень ТУ ДСА шляхом висвітлення інформації на Веб-сайті ТУ ДСА України в Херсонській області та сайтах місцевих судів області.